Од играња до Холивуда

- Нисам ни знала да постоји „Нило“, нешто слично „Поливору“, а и за „Поливор“ у Србији ретко ко зна -

СУГРАЂАНКЕ: ДУШИЦА ПАВЛОВИЋ
Млада Ужичанка Душица Павловић успела је, због „играња“ на једном сајту, да дође и до Холивуда. Она је, како каже, из досаде почела да креира и комбинује гардеробу на сајту „Поливор“ („Polyvore“), да се игра стилисте, да би сада радила за сајт „Нило“ („Nelo“), који сарађује са „Универзал филмом“.
Од основне школе показивала је склоност ка моди, а у средњој је планирала да отвори своју блог страницу о моди. Касније је постала свесна да са завршеним факултетом за ПР менаџера, не може наћи посао у Србији, а камоли у Ужицу.
– Покушавала сам на многим местима да нађем посао, а и када нађем, то је био посао за неких 12.000 динара месечно или евентуално неки пробни рад. То је било 2014. године. Онда са из досаде по интернету почела да тражим неке занимљивости о моди и случајно сам наишла на сајт који се зове „Поливор“. На њему је било сво одело света и могла сам да правим разне комбинације. То је као неки колаж. На том сајту могу да се раде ентеријери, у ствари има много тематика у којима може да се изрази креативност. Мене је највише заинтересовало одело. На пример, како носити хаљине из лета у јесен, како их стилизовати. За мене је то било предивно откриће. Мислим да сам месец дана проводила по цео дан на том сајту и играла се. Чак су ме „запратиле“ неке девојке из Босне и имала сам доста лајкова. Нисам знала шта се догађа, а мени је и даље било занимљиво да се играм. И тако после два до три месеца, било је лето, ушла сам да наставим своју игру и видим многобројне нотификације. Схватила сам да су они са сајта изабрали један од мојих сетова као најлепши за тај дан и ставили га на почетну страну. Онда су почели масовно да ме „прате“, да ме коментришу, „шерују“, позивају у неке групе. Мени је све то било чудно и дало ми неку вољу да то још више радим. „Поливор“ је почео сваке седмице да објављују моје креације, повећавао се број „пратилаца“ тако да више нисам могла да и ја њих „запратим“ или „лајкујем“. За годину дана изашла сам на око 15.000 пратилаца, а сада имам близу 40.000 – каже Душица.
Наша саговорница каже да су почели да јој стижу и први озбиљни послови преко сајта „Поливор“. Контактирали су је неки бутици, који су желели да користи њихове комаде гардеробе у колажима и да их рекламира.


– То је било или да ми плате или да ми пошаљу одело. Онда ме је контактирала једна Италијанка. Рекла ми је да је чула за мене и да је одушевљена мојим стилом, да би она желела да њој радим промоцију њених бутика. То ми је био неки први озбиљан посао. Те креације сам „шеровала“ на њену ФБ страницу и Инстaграму. Али, увек се нађе нешто ново. Било је још неких бутика из Америке и Канаде, јако занимљиво и доста комерцијално. Лепо сам зарађивала. Зарађивала сам више од онога што би у Ужицу радила у својој струци. Ипак, то ме је брзо уморило. Радила сам то неких осам месеци. Размишљала сам шта да радим даље. Сетила сам се жене која је стилиста у Америци, а која ме је контактирала раније. Тражила је да јој продајем своје идеје. Посао је да уклапам гардеробу са теном, бојом косе, шминку, по неким њеним палетама боја да правим комбинације у мом стилу. али да их она продаје њеним клијентима под њеним именом. Почеле смо сарадњу и једно годину дана сам се добро издржавала од продавања идеја. тако да сам нашла стан у Београду. Од родитеља и брата сам имала пуну подршку да наставим даље да радим. Стизале су и понуде да пишем за неке онлајн магазине, шта ће се носити, како бих направила неке креације на „Поливору“… И то је трајало од 2015, цела 2016. и почетак 2017. године. „Поливор“ ми је доносио лепе приходе, а у суштини играм се и зарађујем – каже Душица
Убрзо је Душици стигао нови изазов. Контактирао ју је један професор из Канаде, Касим.


– Рекао ми је да је у сарадњи са још два младића направио платформу веома сличну „Поливору“, зове се „Нило“ („Nelo“) . Апликација је постојала само за ајфон, а сада постоји и за андроид. Питао ме је да ли желим да пробам њихову апликацију, да ће да ми плате за њу да је инсталирам и да направим пар изгледа. Такође, замолили су ме да напишем извештај шта се мени свиђа и не свиђа на „Поливору“. То ме је јако заинтересовало. Нисам ни знала да постоји нешто слично „Поливору“, а за „Поливор“ у Србији ретко ко зна. „Поливор“ је у свету познати сајт и покрива све недеље моде и све што се догађа у свету око моде преко својих извештача. Када сам почела да радим за „Нило“, мало сам истраживала и у видела сам да прве четири године нису имали никакву зараду, али временом, рекламама почели су да добро зарађују. Највише је популаран у Америци. И тај човек из Канаде рекао ми је да су они слични „Поливору“, да се на празном папиру слаже одело које се убацују из бутика. Једина разлика је што постоји могућност да своје идеје директно продајем. Пошто је Касим у сарадњи са неким америчким стилистима, а један му је приватно пријатељ, дошли су на идеју да направе сајт, који ће се односити директно на стилисте и на младе дизајнере који не могу да дођу на „Поливор“, јер је сада презасићен хиљадама бутика. Зато се „Нило“ определио да ставе квалитет изнад квантитета, што се мени свидело. Написала сам извештај о „Поливору“ и рекао ми је да је веома занимљиво – рекла је Душица, која, како каже, кроз основну и средњу школу није имало неко добро знање енглеског језика, али га је временом перфектно савладала.
„Нило“ је постао, према Душициним речима, велика помоћ у раду за троје стилиста и две шминкерке из Холивуда, који раде на две серије, које се код нас емитују на ФОКС лајву, Девица Џејн и Минди пројект.
– Уместо да смишљају у глави и траже по сајтовима шта би могли да наруче да обуку својим глумцима у серији, на „Нилу“ имају све. Сами можемо да убацујемо гардеробу, комбинујемо и предлажемо. Тако су они „Нило“ буквално почели да користе као планер за њихов посао. И мени се то јако свидело, самим тим што се може наплатити под својим именом. Дакле, имам своје пакете и неко од стилиста може директно да ме контактира. Тако се пружа шанса и свим другим људима да раде за неког од тих стилиста за неку серију или филм. Међутим, то је сада све у почетку – објаснила је наша саговорница.
Поред ње и Касима, „Нило“ воде још два младића, Хамад и Павле (Пољак), који су задужени за техничке ствари на апликацији. Незадовољни радом планера, ова одабрана екипа почела је да смишља шта је то нешто што би привукло много више људи да користи апликацију.


– Кренули смо да правимо различите планове, од тога да контактирамо познате блогере да би нас рекламирали, али су они заузврат тражили ајфон или неку другу услугу, што се нама не би исплатило. Наилазили смо на милион баријера, док нисмо дошли на идеју да питамо стилисте шта би они урадили. Прва у сусрет нам је изашла Рејчел из те серије „Девица Џејн“. Моја идеја је била да се направи такмичење за најбољи изглед тог главног лика Џејн. Требало је да стилискиња изабере најбољи изглед и да онај ко победи буде приказан у серији стварно. Нама се то свидело и направили смо презентацију, али они нису били спремни да ризикују. Вртели смо се у круг, али нисмо одустајали. Нашли смо контакт стилисте Салвадора Переза, који је стилиста у серији „Минди проџект“, а ради и друге пројекте. Изашао нам је у сусрет тако што нам је дао контакте директора филма за који тренутно ради. Успели смо да га контактирамо и свидела му се наша идеја за такмичење. И 24. августа смо имали састанак са „Универзал студијом“ из Холивуда. После тога чекали смо да нам се јаве. Свидела им се идеја, само је остало да се направи принцип такмичења, односно да се направе изгледи за главне ликове у филму „Пич перфект 3“, (класична америчка комедија, у којој има доста моде и неког специфичног стила). Јавили су се и рекли су да су заинтересовани и остало је да се адвокати нађу: Из „Универзал филма“ су рекли да ће награду пола финансирати они, а пола ми, с тим да избацимо део да главни лик мора носити победничко одело. Остало је да се договоримо да ли ћемо победнику да поклонимо то одело или да то буде новчана награда за једно, од 3.000 долара, или за троје њих по 1.000 долара, пошто имају три главне глумице. Е, тога није било на „Поливору“. Још разматрамо и то колико комбинација учесник може да пошаље, али мислим да ће бити три до пет комбинација. Такмичење почиње 15. новембра, а завршавамо 29. децембра. Ту је направљен прави корак, јер смо добили бесплатну рекламу од свих глумаца „Универзал филма“ и мислим да ће то учинити да наша апликација постане веома популарна. Главну глумицу у том филму прати око 20 милиона људи на Твитеру, а ми никада не бисмо могли да имамо толико. Нама су тражили по 200 до 300 долара људи који имају 15.000 пратилаца да би само окачили нашу слику – задовољно ће Душица.
Преко апликације „Нило“ могу да се купе и делови гардеробе који су носили ликови у многим филмовима и серијама, довољно је само да кликну на сајт. То је, каже Душица, у Америци јако у моди.
Она једва чека да почне такмичење, у којем могу да учествују сви људи света.
– Касим има идеју да дођем у Канаду, мада ја нисам одушевљена. Међутим, у Калифорнију бих већ могла. Могуће је да одем на месец дана, како бих се и лично упознала са осталом тројицом чланова из „Нило“. Чујемо се ми преко Вотс апа или Скајпа, мада временска зона не дозвољава да то буде тако често. И они људи имају доста посла, а морају и да одмарају.
За Касима каже да је то човек који је радио у болници, а да има велику страст према технологији. Зато је напустио посао и завршио факултет Технолошких наука, запослио се као професор и основао „Нило“.
– Саветовао ме је да радим само оно зашта осећам страст. А мој брат, који ради са странцима, говорио ми је да имам великог дара и талента за посао и да не смем да дозволим да ме неко понижава са неком минималном платом. Иначе, ово је посао који још није заживео у Србији, а има доста таквих занимања. Уместо да се у образовање уводе ти неки нови профили и даље се праве правници и економисти, за које скоро више нигде неће бити места – закључила је Душица и додала, да је рецимо „Поливор“ много популарнији у Босни, Хрватској, па и у Црној Гори, да многе девојке из тих држава озбиљно ту раде и зарађују, док у Србији слабо ко зна за тај сајт, као и за апликацију „Нило“.

Звездана Глигоријевић (Ужичка недеља 972)

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.