Револуција у буџењу аутомобила

- Љубитељи аутомобила то највише раде зато што немају пара да купе јаче и боље, па се на овај начин мало понове -

saša janković revo čip užice

УСПЕШНИ УЖИЧАНИ: САША ЈАНКОВИЋ, РЕВО ЧИП
Саша Јанковић, власник фирме „Рево чип“ у Узићима, једине у Србији која модификује моторе аутомобила, да достигну максималне брзине, уз што мању потрошњу, када је са 23 године кренуо у посао са електроником, односно у поправљање телевизора, није ни слутио да ће доћи на ниво, на каквом је данас.
Још са 23 године Саша Јанковић је почео да ради у радњи свога оца „Микро сервис“. Радња је био углавном намењена за поправљање телевизора, али како је техника напредовала, Саша је одлучио да се сам усавршава.
– Детињство сам провео са оцем у његовој радњи „Микро сервис“, чија је последња локација била у Видовданској улици, код Томе берберина. Мој отац је био врхунски електроничар, углавном ТВ сервисер. Код оца сам стекао нека знања о електроници, а када је посао почео полако да изумире, пребацио сам се у друге воде. У почетку је било то везано за електронику аутомобила. Основао сам фирму „Рево чип“. Онда смо временом напредовали, пратили технологију, и купили први у Србији уређај, који мери снагу и обртне моменте аутомобила, што је нама битно генерално у том буџењу. Једина мана је била што тај уређај није могао да се примени на аутомобиле који имају погон на четири точка. Четири године смо радили са тим уређајем, а 2014. године смо купили машину за квадро погон, кога скоро да нема у Европи, а камоли у Србији – рекао је Саша.
„Рево чип“ се бави специфичним послом, који је намењен, како каже Саша, за љубитеље аутомобила.
– То је специфична сфера људи и зато се бавим само том модификацијом или буџењем аутомобила, да иду брже, да мање троше. Примењиво је на све врсте аутомобила, ако се мисли на међуосовински распон. Уређај се укључи на струју и возите аутомобил на тој машини. На тој машини се развија брзина од 360 км на сат. Радили смо аутомобил на 320 км на сат у месту и то је био спортски „ ауди А6“. Још нисмо имали бржи ауто – објаснио је Саша и додао да они штелују рад мотора после фабрике.
– Поента је да уштелујемо мотор најбоље што можемо, односно смешу горива и ваздуха. И нормално, када се све то уштелује онда ће и аутомобил мање да троши. Имаће далеко мање потезање одоздо, мање ће те потискати гас, да би лакше убрзали и самим тим ауто ће мање да троши. Љубитељи аутомобила то највише раде зато што немају пара да купе јаче и боље, па се на овај начин мало понове. Генерално, ауто лепше и брже иде. Колико изгледало да то фабрика дотера у идеалу и да то не треба чачкати, није то баш увек тако. Увек може да се унапреди. Фабрика то ради површно, с тим што ми лимите које користимо, фабрика то скрати, да не би било проблема – каже власник „Рево чипа“.

revochip užice

За овај уређај, иако је јако скуп, Саша се определио наменски и зато се само са тим бави.
– Набавили смо га из Италије и та фирма производи уређаје које користе фабрике за развој аутомобилске индустрије. Недавно је на „Дискаверију“ било како се „ламборџини“ спаја ручно и на крају га ставе на ту машину и онај инжeњер, који ради на софтверу, управо на тој машини штелује рад мотора, пре него што изађе на улицу. Та машина је генерално и најбоља и зато смо је и узели и једна је од насјкупљих. Поеnта нашег пословања је у квалитету, а када је у питању квалитет, онда морате да платите – рекао је Саша.
Некада су се бавили комплетном електроником, јер су имали више времена. Коришћење новог уређaја захтева велики рад.
– Рад на једном аутомобилу нам одузима пет до шест сати дневно и дневно можемо да стигнемо да урадимо један, евентуално, два аутмобила. Не примамо друге послове, да не бисмо то реметили. Поготову после тих инвестиција за те машине и уређаје, пошто је генерално, тај чип тјунинг, тако се зове у народу, најисплатљивији за нас. Све остало смо гурнули у страну, када имамо свакодневно тог посла. Ми смо пре 10 година надали да ћемо живимо од тога, али, први ја у то нисам веровао. У ствари, веровао сам донекле, јер сам упорно гурао. Тада сте могли да имате можда један аутомобил месечно, али смо временом напредовали са знањем и искуством и свим другим, и онда је све дошло на своје место – рекао је Саша и додао је да се наравно неће зауставити на томе, јер фабрике производе и усавршавају нове аутомобиле, па тако да и он мора да прати све те ствари везане за нову технологију.
„Рево чип“ има неколико испостава по Европи.
– На пример у Шведској. Они изваде електронику, очитају податке, софтвер, и онда их нама шаљу, а затим их ми на машини штелујемо. Након модификације, вратимо им назад. То нам отприлике одузима два до три сата посла – објаснио је Саша.
Објаснио је да, на пример, код јаког BMW, мерцедеса, где је фабрички брзина 240 км на сат, они наштелују мотор да изгура 260 км на сат, док је поменути „ауди А6“, са 250 км на сат, повећан до 320 км на сат.
Најмање клијената имају из Ужица, јер онај ко је био заинтересован да набуџи свој аутомобил, то је већ урадио.
– Имамо клијенте из целе Србије, процентуално највише из Београда, Крагујевца и Новог Пазара, а долазе нам из Новог Сада, Врања и свих других градова. Имамо клијенте и из Босне и Херцеговине и Хрватске – рекао је Саша и додао да је њихов сајт тренутно у редизајну и да ће да га надограде великом базом, коју нема нико у Србији.

З. Г.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.