Zašto je poludeo gospodin R

23. JUGOSLOVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL
05 -12. NOVEMBRA 2018.
Narodno pozorište Užice

S A O P Š T E NJ E

Stručni žiri 23. Jugoslovenskog pozorišnog festivala, u sastavu:

1. Lenka Udovički, rediteljka – predsednica žirija
2. Dragana Varagić, glumica – članica žirija
3. Slobodan Obradović, dramaturg -član žirija
4. Dario Harjaček, reditelj -član žirija
5. Janko Ljumović, producent -član žirija

D o n e o    j e   s l e d e ć u

O D L U K U

1. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU PREDSTAVU– dodeljuje se predstavi „Zašto je poludeo gospodin R“, Rajnera Vernera Fasbindera u produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda, u režiji Boba Jelčića. Odluka je doneta jednoglasno.

Promišljanje ludila savremenog sveta autorska ekipa predstave Zašto je poludeo gospodin R započinje od traženja tog istog ludila u nama samima. Kroz tu introspekciju otvara se ceo korpus svakodnevnih gesta, strahova i želja. Život postaje teatar, a teatar život. I upravo je to mesto gde se vrlo jasno počinje čitati naša zajednička tragedija. Autorski nas tim kroz jednostavnost situacija, kroz prikazivanja opštih mesta svakodnevice, uvlači u neprestana iskakanja iz prostora stvarnosti, izmešta ono obično, svakodnevno u teatar. Teatar se vidi, teatar postaje tema. Vođeni jasnim rediteljskim konceptom koji glumce izbacuje iz njihove sigurne zone interpretacije, ova predstava otvara mogućnost dijaloga na jednoj izuzetno osetljivoj, intimnoj razini. Kroz ovu se predstavu svaki učesnik pozorišnog čina definiše prvenstveno kao čovek – čovek u sumanutoj, svakodnevnoj borbi s kontekstima. Uspešno, mudro i tankoćutno. Sada i ovde.

2. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU REŽIJU – dodeljuje se Bobi Jelčiću za režiju predstave „Zašto je poludeo gospodin R“, Rajnera Vernera Fasbindera u produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda. Odluka je doneta jednoglasno.

Bobo Jelčić prefinjenim i preciznim rediteljskim rukopisom uspostavlja kod za čitanje savremene stvarnosti. Promišljenim i autentičnim rediteljskim izrazom omogućava nam da izoštrimo percepciju sveta u kojem živimo. Teatralizujući žive impulse stvarnosti reditelj kreira kompleksnu scensku partituru koja nas dovodi do tragizma današnjice.

3. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU ŽENSKU ULOGU – dodeljuje se Milici Grujičić za ulogu Verenice u predstavi „Krvave svadbe“ u koprodukciji Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada i Grad teatra Budva. Odluka je doneta većinom glasova.

Za ubedljivost snažnog glumačkog doživljaja i emotivnu punoću. Svedenim glumačkim sredstvima iznela je kompleksnost poetike i tragizma Lorkinog sveta u kojem se živo prepliću teatar i poezija.

4. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU MUŠKU ULOGU – dodeljuje se Borisu Isakoviću za ulogu Gospodina R. u predstavi „Zašto je poludeo gospodin R?“ u produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda. Odluka je doneta jednoglasno.

Boris Isaković suvereno i postupno gradi anamnezu ludila Gospodina R. Precizno odabranim glumačkim sredstvima na scenu maestralno iznosi život malog čoveka koji pokušava da se izbori sa realnošću apsurda i apsurdom realnosti.

5. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU SCENOGRAFIJU – dodeljuje se Jasmini Holbus za predstavu „Pet života pretužnog Milutina“ u produkciji Ateljea 212 iz Beograda. Odluka je doneta jednoglasno.

Jasmina Holbus savremenim i autentičnim scenografskim potezima kreira različite prostore igre ne citirajući epohe već tvoreći vizuelno sadržajnu instalaciju. Ona istovremeno duhovito i jednostavno trasira putovanje kroz epsku fantastiku dramskog teksta i predstave

6. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU KOSTIMOGRAFIJU – dodeljuje se Tatjani Radišić za predstavu „Kad bi Sombor bio Holivud“ u produkciji Narodnog pozorišta Sombor. Odluka je doneta većinom glasova.

U strukturi sa mnoštvom likova Tatjana Radišić maštovito integriše različite scenske narative. Efektnim intervencijama kostim povezuje elemente lokalnog i globalnog, fantazmagoričnog i realnog kreirajući snažan vizuelni identitet predstave

7. Nagrada ARDALION ZA EPIZODNU ULOGU – dodeljuje se Ani Mariji Veselčić za ulogu Bjanke u predstavi „Kroćenje goropadnice“ u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta Split. Odluka je doneta jednoglasno.

Ana Marija Veselčić odigrala je složen glumački zadatak u prostoru između performansa i drame. Kreirala je lik koji ima razvoj i dramski luk nadogradivši svojim umećem ulogu Bjanke u ovoj adaptaciji Šekspirovog komada.

8. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJEG MLADOG GLUMCA i NAGRADA POLITIKE „AVDO MUJČINOVIĆ“– dodeljuje se Joakimu Tasiću za ulogu Simeona Njegovana, mladog gazde, u predstavi „Korešpodencija“ u produkciji Zvezdara teatra iz Beograda. Odluka je doneta jednoglasno.

Joakim Tasić pokazao je zrelost i veštinu u poigravanju sa zahtevnom epistolarnom formom dramskog teksta. Sa lakoćom i sigurnošću gradio je komičnu transformaciju Simeona Njegovana, mladog gazde.

9. Specijalna NAGRADA ARDALION – ravnopravno se dodeljuje kompozitorki Ireni Popović Dragović za muziku u predstavi „Kad bi Sombor bio Holivud“ u produkciji Narodnog pozorišta Sombor i glumačkom ansamblu predstave „Pet života pretužnog Milutina“ u produkciji Ateljea 212 iz Beograda. Odluka je doneta jednoglasno.

Muzika Irene Popović Dragović vešto i lucidno kreira dramaturški okvir predstave koja nas u saigri sa ansamblom vodi kroz svet nemog filma, nostalgije i iluzija.

Nagrada se dodeljuje glumačkom ansamblu predstave Pet života pretužnog Milutina za kolektivnu glumačku igru i inovativan i smeo pristup preispitivanju identiteta, dekonstrukciji mitova, nasleđa i stereotipa.

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.