– У издању Народног музеја Ужице, 24. септембра у приземљу Градске галерије биће отворена изложба аутора мр Драгана Димића, музејског саветника, под називом Други меморијал Милана Верговића –
Други меморијал има за циљ да окупи што више уметника и са што различитијом поетиком за разлику од првoг меморијала који је протекао у знаку строге селекције, када је учествовало 18 аутора, искључиво из ужичког краја, са 38 скулптура већих димензија.
Други меморијал, према речима Драгана Димића је посвећен мини арту, знатно је масовнији, проширен на све ликовне технике и поетике.
– Са најстаријим ликовним остварењем, графиком Христофера Жефаровића из 1741. године, па до радова неколико ученика Уметничке школе из Ужица, из 2015. године, биће представљен велики временски распон. Дакле, уз учешће најмлађих, строго селектованих, и по позиву већ доказаних стваралаца, биће постигнута завидна масовност. Од 274 приспелa аутора, са 614 радова, на изложби ће бити заступљено 255 аутора, са укупно 486 радова- каже Димић.
Овогодишњи Меморијал првобитно је био замишљен као регионални, да би сасвим спонтано прерастао у међународни.
– Има радова из Италије, Француске, Немачке, Русије, Норвешке, Португала, Мађарске, Грчке, Румуније, Бугарске, Македоније, Босне и Херцеговине и Републике Српске. Такође на овој изложби узеће учешће више аутора из Србије, Новог Сада, Шапца, Зајечара, Ниша Београда, Уба, Косовске Митровице и Витине код Гњилана.
Иконосфера је широког распона, од традиционалистичких мотива, преко значењских апстракција, трагања за новим властитим емоцијама, када се на материјале гледа са промишљањем и просторним тумачењем датих облика, па до видео записа и синемаграфије. Углавном доминира „порука“, негде стидљиво, негде агресивно, али увек уз искрено саосећање емоција, које се рефлектују на уметника. Општи утисак је да нема салонске уштогљености и занатско маниристичке савршености, али има снажне поруке где идемо и где ћемо стићи, а чини се да то најавише личи на Милана Миша Верговића, на његове, не случајно, беспомоћне коње и мазепе – кажу они који су видели селекцију радова, те да се аутор овом изложбом приближио основној концепцији и идеји Меморијала.
Милан Верговић је први академски вајар из ужичког краја, који је највише живео и стварао у Београду. Овим меморијалом, Народни музеј из Ужица жели да му се одужи за његов рад и велики допринос у култури, не само ужичког краја, него и шире.
Љ.К.