– U izdanju Narodnog muzeja Užice, 24. septembra u prizemlju Gradske galerije biće otvorena izložba autora mr Dragana Dimića, muzejskog savetnika, pod nazivom Drugi memorijal Milana Vergovića –
Drugi memorijal ima za cilj da okupi što više umetnika i sa što različitijom poetikom za razliku od prvog memorijala koji je protekao u znaku stroge selekcije, kada je učestvovalo 18 autora, isključivo iz užičkog kraja, sa 38 skulptura većih dimenzija.
Drugi memorijal, prema rečima Dragana Dimića je posvećen mini artu, znatno je masovniji, proširen na sve likovne tehnike i poetike.
– Sa najstarijim likovnim ostvarenjem, grafikom Hristofera Žefarovića iz 1741. godine, pa do radova nekoliko učenika Umetničke škole iz Užica, iz 2015. godine, biće predstavljen veliki vremenski raspon. Dakle, uz učešće najmlađih, strogo selektovanih, i po pozivu već dokazanih stvaralaca, biće postignuta zavidna masovnost. Od 274 prispela autora, sa 614 radova, na izložbi će biti zastupljeno 255 autora, sa ukupno 486 radova- kaže Dimić.
Ovogodišnji Memorijal prvobitno je bio zamišljen kao regionalni, da bi sasvim spontano prerastao u međunarodni.
– Ima radova iz Italije, Francuske, Nemačke, Rusije, Norveške, Portugala, Mađarske, Grčke, Rumunije, Bugarske, Makedonije, Bosne i Hercegovine i Republike Srpske. Takođe na ovoj izložbi uzeće učešće više autora iz Srbije, Novog Sada, Šapca, Zaječara, Niša Beograda, Uba, Kosovske Mitrovice i Vitine kod Gnjilana.
Ikonosfera je širokog raspona, od tradicionalističkih motiva, preko značenjskih apstrakcija, traganja za novim vlastitim emocijama, kada se na materijale gleda sa promišljanjem i prostornim tumačenjem datih oblika, pa do video zapisa i sinemagrafije. Uglavnom dominira „poruka“, negde stidljivo, negde agresivno, ali uvek uz iskreno saosećanje emocija, koje se reflektuju na umetnika. Opšti utisak je da nema salonske uštogljenosti i zanatsko manirističke savršenosti, ali ima snažne poruke gde idemo i gde ćemo stići, a čini se da to najaviše liči na Milana Miša Vergovića, na njegove, ne slučajno, bespomoćne konje i mazepe – kažu oni koji su videli selekciju radova, te da se autor ovom izložbom približio osnovnoj koncepciji i ideji Memorijala.
Milan Vergović je prvi akademski vajar iz užičkog kraja, koji je najviše živeo i stvarao u Beogradu. Ovim memorijalom, Narodni muzej iz Užica želi da mu se oduži za njegov rad i veliki doprinos u kulturi, ne samo užičkog kraja, nego i šire.
LJ.K.