početak GRADSKAINFO IZ NOVOG BROJA NEDELJE

IZ NOVOG BROJA NEDELJE

od Užička Nedelja
285 pregleda

ИНТЕРВЈУ

Кренули смо са искључењима

Топлана у овом тренутку потражује око 230 милиона, што нам угрожава ликвидност. Кренули смо у искључења и могу рећи да заиста неће бити повлаћених, све које дугујемо ћемо искључити.

Нова грејна сезона је пред нама, а директор Топлане Зоран Шибалић каже да је за њу све спремно. Ових дана су, због огромних дуговања, почела искључења грађана са система даљинског грејања. У интервјуу за „Ужичку недељу“, директор говори о томе колико дугују грађани и привреда, на чему се радило у претходном периоду што се тиче система, и да ли ће доћи до повећања цене грејања.

jkp topolta

Сигурно оно што прво занима грађане Ужица је да ли смо спремни за нову грејну сезону?

– Спремни смо и ми завршавамо све ремонте које смо започели по завршетку грејне сезоне. Оно што смо планирали, ми смо и урадили, али смо и ове године морали да решавамо само акутне проблеме. Финансијска ситуација нам није дозволила да одрадимо све оно што смо предвидели планом и програмом, дакле решавали смо само оне акутне проблеме. То је топловод у Николе Пашића, на ком смо у претходних неколико година имали доста проблема, а затим и санација једног котла плота Златибор. И то су послови које смо могли финансијски да урадимо, јер је ситуација тешка.

Колико Топлана у овом тренутку потражује новца?

– Око 230 милиона динара, што нам угрожава ликвидност. Ми још нисмо вратили део кредита који смо повукли за прошлу грејну сезону, а нови нећемо моћи да узмемо док тај не вратимо.

Ових дана су актуелне приче о принудним наплатама, а пошто је ситуација тешка у Топлани, да ли сте и ви кренули са радовима на томе да се изврши принудна наплата?

– Ми смо у задњих седам дана донели одлуку је да кренемо у искључења. Прва ствар што смо урадили је да смо обишли све дужнике и понудили репрограм. Нама тренутно око 480 грађана дугује 70 милиона динара. Гледајући дуговања од 50 хиљада па највише, а тренутно највећи дужник дугује око 107 хиљада динара. Ми смо те дужнике опомињали и нудили репрограм, позивали да се дуг исплати на рате. Проблем је и код тог репрограма што неко отплати две три рате, и онда стане са уплатом. Врло је мали број људи пратило репрограм и измирило дугове, тако да смо сада стварно кренули у искључења и ту нећемо имати милости. Ми не можемо да дозволимо да 92 посто грађана који редовно измирују своје обавезе немају грејање због тих који су хроничне неплатише. Скидаћемо са система даљинског грејања и неће бити укључивани док не измире своје обавезе. Ми смо од градоначелника тражили такорећи „благослов“ да кренемо у искључења, али под условом да не будемо политички натерани да неке не искључимо. Дакле, нема повластица, да ли је неко на функцији или не, нас то не занима, све искључујемо.

Да ли помажу судски извршитељи у наплати дуговања?

– По правилу би требало да извршитељи то наплате, да изађу на терен, али од тога нема ништа. Њима дођу извршитељи, а онда грађани покушавају да одложе ту наплату. Они вероватно размишљају да ће неко донети одлуку да се камата отпише, да се дуг пола такође отпише, као што је било са струјом. То није коректно према људима који редовно плаћају. Ја као директор, и ако буде нека одлука или закон, то нећу спровести јер је то деградација људи који редовно плаћају.

Какве је стање у привреди?

Привреда изузетно мало дугује, отприлике 10 до 15 милиона, јер ту имамо лак начин отплате. Ми шаљемо две опомене, а ако се они не одазову на то, аутоматски им је рачун блокиран. Међутим, нама град дугује читавих 110 милиона, па смо пре десет дана договорили са градом репрограм у року од три године. Људи морају да схвате да је Топлана у тешкој ситуацији, јер ми користимо енергенте које морамо одмах да платимо, и гас и мазут. А од наших годишњих прихода, 75% од тога иде на набавку енергената. Наша тренутна потраживања су шестомесечни приход предузећа, па нам је тотално ликвидност угрожена. Срећа за Топлану, а и грађане, ми по књигама позитивно послујемо, и онда имамо могућност да повучемо кредит за набавку енергената, и једна смо од ретких Топлана у Србији која то може и тиме не доводимо у питање грејну сезону.

Наплату рачуна врши „СОН“, и да ли можете да нам кажете колико је то утицало на наплату, и да ли се она повећала или смањила?

– Пазите, ја када сам већ дошао на ово место, „СОН“ је постојао. Оно што су моји претходници рекли је да је наплата била боља пре него што је уведен овај систем. Тада је постојало неколико радника који су пратили стање и радили на томе да на време позову кориснике и упозоре на дуговање. Оно што се десило са „СОН“-ом је да смо ми изгубили неки контакт са нашим корисницима, када смо ми опомињали и телефоном упозоравали да ће бити искључени. Мислим да је то била политичка одлука, мада ја морам да признам да са новим директором „СОН“-а Нијемчевићем имамо изузетно коректну сарадњу. Сви подаци који су нама потребни, посебно око искључења грађана, редовно добијамо.

Да ли је поднет захтев за повећање цена и колико?

Ми иначе вршимо повећање цена према ценама енергената, али то се није мењало у последњих година. Ми имамо други проблем, а то је усклађивање цена за привреду, повлашћене и грађане. Због тога што привреда плаћа много већу цену грејања у односу на друге групе, дошло је до ситуације да се велики број привредних субјеката искључи са система грејања.Одлука Владе је донета пре годину дана, да се тај однос цена промени, и то тако да буде један према један према један и по. Ми смо то одмах пренели Градској Управи и они су само направили мањи помак, чиме нису испоштовали ту уредбу Владу. Ми смо још два пута покушали да то променимо, али нисмо наишли на разумевање. Дакле, ми смо поднели захтев да се поштује уредба Владе.

Можете ли да појасните шта то конкретно значи, и какве ће цене бити ако се усклади све са уредбом?

– Ми сада имамо ситуацију да грађани плаћају цену од 75,78 динара по квадратном метру, повлашћени плаћају 160 динара, док привреда плаћа читавих 213 динара. Ако се буде поштовала уредба, грађани ће плаћати 101 динар по квадратном метру, док ће цена за повлашћене и привреду износити 151 динар.

Колико је у тој цени проценат енергената, а колико други трошкови?

– 73% су енергенти, док је преосталих 27% други трошкови. Од тога су плате 10,35%, а остало представља текућа одржавања, инвестиције и сличне ствари.

Ових дана су актуелне приче и о смањењу плата, али и броја запослених у предузећима. Колико „Топлана“ има запослених?

– Данас имамо 78 запослених, а 2008. године смо имали 89 запослених. Из нашег предузећа је отишло 14 радника, а примљена су три. О овоме водимо рачуна јер ми не желимо да примимо некога да седи у канцеларији, не ради ништа, а прима плату. Међутим, морам напоменути да је просечна старост у нашем предузећу 54 године и да ћемо ми морати да запослимо нове људе када неки од наших радника оду у пензију. Морамо бити свесни да се не може неко запослити тек тако, већ морамо да пронађемо нове кадрове које ћемо запослити на време, како би се од старијих упознали са послом и начином рада.

Н. Кутлешић

Comments

comments

Povezani tekstovi

Napišite komentar

* Koristeći ovaj obrazac slažete se da podatke čuvamo i koristimo na našem sajtu.