„ZLATIBORAC“ ZVANIČNO SPONZOR OLIMPIJACA ZA TOKIO 2020
Božidar Maljković, predsednik Olimpijskog komiteta Srbije, i Dušan Knežević, direktor kompanije „Zlatiborac“, danas su, 28. novembra 2017, na Zlatiboru svečano potpisali Ugovor o sponzorstvu, čime je ova kompanija postala deo sponzorskog pula, koji u ovom olimpijskom ciklusu nosi naziv „Jedan tim – jedan cilj! Tokio 2020“.
Saradnja „Zlatiborca“ i Olimpijskog komiteta Srbije započeta je u prethodnom olimpijskom ciklusu „Rio 2016“, kada su proizvodi kompanije postali zvanična hrana Olimpijskog komiteta Srbije. Srpski olimpijci su sa 8 osvojenih medalja (najviše kolektivni sportovi) ostvarili najbolje rezultate od osamostaljenja države (dve zlatne, četiri srebrne i dve bronzane) i najbolji rezultat od igara u Seulu od 1988. godine, kada su naši sportisti nastupali pod zastavom SFRJ.
– Kažu da je Srbija najpoznatija po najkvalitetnoj hrani, ali i vrhunskom sportu. Danas smo na jednom mestu okupili proizvođača vrhunske hrane i kuću vrhunskog sporta – najavila je PR kompanije „Zlatiborac“.
Dušan Knežević, direktor „Zlatiborca“, istakao je da je ovo nastavak uspešne saradnje sa Olimpijskim komitetom Srbije.
– Kao lider u proizvodnji vrhunskih tradicionalnih suhomesnastih delikatesa, „Zlatiborac“ nastavlja svoju saradnju sa olimpijcima Srbije i u novom olimpijskom ciklusu, podržavajući na taj način sve vrednosti koje su oličene u pojmu olimpijskih igara i vrhunskog sporta. „Zlatiborac“, kao zvanična hrana Olimpijskog tima Srbije želi da doprinose unapređenju imidža srpskog sporta i Srbije u svetu, ali i razvoju mladih i perspektivnih sportista. Naša hrana i naši sportisti najbolje promovišu tradiciju i vrednosti svoje zemlje van njenih granica, samo na različitim terenima i utakmicama, sportisti na sportskim, mi na tržišnim – rekao je sa ponosom Dušan Knežević i istakao da je, pored nastojanja da svojim potrošačima obezbedi tradicionalni brend sa najboljim karakteristikama, „Zlatiborac“ poznat kao društveno-odgovorna kompanija u smislu davanja doprinosa razvoja u svim sferama oblasti života.
– Hrana daje snagu, snaga energiju, a energija rezultate i to je bio naš motiv i želja, da snagom „Zlatiborac“ brenda, damo doprinos dobrim rezultatima i osvajanju što više medalja našeg olimpijskog tima. Verujem da će naši olimpijci dati sve od sebe da na najbolji način predstave Srbiju i da dalje ostanu ponos naše nacije, uzor mladima i najbolji ambasadori naše zemlje – dodao je Knežević.
Oficijalna voditeljka podsetila je da je pre 107 godina, na četvrtom spratu beogradskog hotela „Moskva“, gde su se nalazile prostorije lista „Novo vreme“, okupilo više od 30 članova srpske vojske na čelu sa Svetolikom Đukićem, koji se smatra pionirem olimpijskog sporta u tadašnjoj Kraljevini Srbiji. Naša olimpijska organizacija primljena je u članstvo Međunarodnog olimpijskog komiteta 1912. godine na kongresu u Stokholmu. Iste godine su u švedskoj prestonici nastupili su srpski sportisti pod zastavom Srbije. Do tada je postojalo 17 nacionalnih olimpijskih komiteta.
Božidar Maljković je rekao da su ponosni što je jedna srpska kompanija, u ovim ekonomskim izazovnim vremenima, pronašla interes da ulaže u pripreme najboljih srpskih sportista.
– Siguran sam da ćemo svi zajedno u Tokiju 2020. godine imati mnogo razloga da se radujemo. Pare koje se daju komitetu najčistije je ulaganje u sport. To znači da 76 posto novca koji mi dobijemo ide direktno sportistima, a 20 posto na potrebe i pravljenje manifestacija, poput biranja sportiste godine. Novac se direktno distribuira u programe naših sportista i trenera. Od 103 ljudi u Riu mi smo napravili fenomen – 54 sportista je uzelo medalje. Mi smo jedina zemlja u svetu koja ima jak kolektivan sport, ali moramo malo da se okrenemo individualnim sportovima. Imamo strahovitih bisera, imamo dečaka u tenisu koji nije izgubio nijednu utakmicu, poput dečaka iz Novog Pazara, zatim odličnog mladića u Subotici dizača tegova, karatiste, rvače… Ovakvom vrstom pomoći i sponzorstva „Zlatiborac“ pomaže državi Srbiji i pravi benefit. Takve firme nam nedostaju – rekao je Maljković i podsetio koliko njemu Zlatibor znači:
– Na Zlatibor dolazim dugi niz godina. Pre 42 godine smo Miki Pavićević, Bratislav Đorđević (Sašin otac), dr Vladan Paranosić i ja osnovali kamp. Uz sve probleme, ratove, glad i nemaštinu, napravili smo kamp, koji je sada najstariji na svetu. Zlatibor ima i „ružu vetrova“, i dobru vodu i hranu, ali samo jednu manu, a to je arhitektura. Po principu „sam svoj majstor“ malo je upropašćena ova lepa planina, jer dobro znam kakva je bila ranije. Odavno gajim ljubav prema Zlatiboru, a posle sam je preneo na ćerku Marinu i unuku – setio se zlatiborskih dana Maljković i dodao da nema nijednog našeg velikog igrača koji nije prošao kroz taj kamp.
Maljković je rekao da Srbija ne može da se podiči velikodušnošću srpskih bogataša, ali da se uvek nađu dobri ljudi koji žele da pomognu.
Dušan Knežević je rekao da i sama kompanija dosta ulaže u mladost.
– U našoj kompaniji zaposleno je oko 500 ljudi, a prosek starosti je 25 godina, i to dovoljno govori u kom pravcu mi razmišljamo i idemo. Zato sa Olimpijskim komitetom negujemo prave vrednosti. Sigurno ćemo nastaviti da podržavamo mlade i sport. Mi ćemo finansijski i kroz svoje proizvode dati doprinos manifestacijama i sportistima na terenima i gde god bude moguće, a i na našim tržištima ćemo promovisati Olimpijski komitet Srbije i naše sportiste. Deset godina izvozimo u region, a u poslednjih osam godina izvozimo u zemlje carinskog saveza (Rusija, Belorusija, Azerbejdžan, Kazahstan), a krenuli smo da izvozimo u Švedsku, nešto smo radili sa Irakom i na putu su ozbiljni pregovori sa Ujedinjenim arapskim emiratima – rekao je Knežević.
Zlatiborac neguje tradiciju koja je otpočela pre jedan i po vek u porodici Stojanović na Zlatiboru. Pogodna klima sela Mačkat na 750 m nadmorske visine i čuvene „ruže vetrova“ deo su zasluga za ukuse delikatesa „Zlatiborca“. „Zlatiborac“ je jedna od retkih kompanija, ne samo u Srbiji, nego i u svetu, kojoj je pošlo za rukom da tradicionalni način proizvodnje i sušenja mesa na bukovom drvetu ugradi u savremeni proizvodni proces. Danas je ova kompanija najbolji srpski brend u svojoj kategoriji. Autentični srpski proizvodi našli su svoje mesto na 11 izvoznih tržišta.
Z. G.