Настава није само настава

ПРЕЗЕНТАЦИЈА ПРИМЕРА ДОБРЕ ПРАКСЕ У НАСТАВИ
Презентација примера добре праксе у настави, који су остварени током 2017/2018. године, реализована је у среду, 9. маја 2017. године, у РЦУ. Ову презентацију је организовала Весна Лучић, професор историје и спољни сарадник Министарства просвете у сарадњи са РЦ Ужице.
– Жеља је била да искористимо предности хоризонталне евалуације и да представимо разноврсне примере реализованих активности наставника, као примере добре праксе са подручја Златиборског округа. Демонстрирани су облици и методе наставе који су се до сада ређе изводили у свакодневној пракси, а то су: интегративна – тематска настава, пројектна настава, изврнута учионица и амбијентална настава, као и метода-техника рада – ланац знања у пракси. Иако су носиоци активности били, углавном историчари, презентоване теме и примери су употребљиви у свим предметима – рекла је Весна Лучић.


Представљени су примери су ужичких наставника и наставника школа из округа.
Ана Петронијевић Васиљевић, професор историје и Ана Нонин Јанковић, професор руског језика, координирале су час интегративне-тематске наставе „Нова година“. Обједињени су сви предмети у школи везани за ову тему, што је био веома захтеван циљ. Одржана су два часа, један у ОШ „Димитрије Туцовић“ у Чајетини, а један у школи на Златибору, крајем децембра 2017.године.
Миломир Максимовић, професор историје, аутор и координатор је активности „Недеља средњег века“. У оквиру ове недеље тематске наставе су обрађени средњовековна јела, музика, костими, заборављена српска имена и Свети Сава у историји, географији и књижевности у ОШ „Прва основна школа Краљ Петар II“ Ужице, крајем јануара 2018. године.
Гордана Томоњић, професор педагогије је представила час „Ланац знања-метода у настави географије“, који је реализовала са Марком Николићем, професором географије и Чаславом Николићем, наставником историје и географије, а који је објављен као стручни рад у часопису „Образовна технологија“ 2017. године. Час је реалиозован у ОШ „Душан Јерковић“ Костојевићи и ОШ „Стеван Јоксимовић“ Рогачица.
Вера Исаиловић, професор историје-педагошки саветник у ОШ „Стеван Чоловић“ у Ариљу, аутор је награђеног дигиталног часа „Учимо од предака“. Тема је култура Срба крајем XIX и почетком XX века. Представљене активности су одличан пример пројектне наставе и изврнуте учионице. Презентован је рад са веб-алатима: „Гугл учионица и коришћење квиза каху (Kahoot)“.


Весна Лучић, професор историје-педагошки саветник, ко-аутор је националног пројекта на е-твинингу „Моји преци-мој понос“. Тема је била истраживање породичне историје у Првом светском рату. Представљен је на он-лајн европској конференцији „Креативна учионица“ у марту 2018. У овај пројекат су биле укључене аутори: Весна Костић, ОШ „Јован Дучић“ Београд и Весна Лучић ОШ „Стари град“ Ужице, као и Драгана Бенић ОШ „Коста Трифковић“ Нови Сад и Татјана Хаџић Јововић из Српске допунске школе у кантону Аргау. Прикупљено је преко 40 личних прича и израђено осам кратких филмова о својим прецима. Присутни су упознати и са е-твининг порталом и веб-алатом оурбокс (ourboox) и квиз-мејкер (quiz-maker).


Душица Илић, професор историје из Ужичке гимназије, са колегиницом Јадранком Папић, организовала је стручну екскурзију за ученике и наставнике „Путевима српских ратника“ и координирала израду истоименог ученичког филма у школској 2017/2018. Ово је oдличан пример амбијенталне наставе, у којој су ученици, на терену, снимали и прикупљали податке, писали своје утиске и на основу тога израдили филм.
– Сви примери добре праксе, више или мање, развијају код ученика међупредметне компетенције, ка чему тежи савремено образовање, а то су: за целоживотно учење, вештине комуникације, рад са подацима и информацијама, дигитална компетенција, решавање проблема, вештина сарадње, естетска компетенција – рекла је Весна.
Презентацији је присуствовало 38 професора из целог Златиборског округа, и из основних и из средњих школа, као и Радмила Марјановић, саветник из ШУ Ужице. У лепој атмосфери сви присутни су изразили задовољство оним што су чули и рекли су да би требало овакве презентације организовати чешће, јер ово што су чули није пуко теоретисање, већ пракса.

З. Г.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.