AFERA FEJSBUK: KAKO SE TROŠE NAŠI NOVCI
U prošlom broju Užičke nedelje pisali smo o rebalansu budžeta grada u Užica, odnosno o stavkama kako je Turistička organizacija potrošila novac u 2016. oko čega su polemiku pokrenuli odbornici Dveri. Ta stavka u budžetu vodi se pod nazivom „povećanje informisanosti o turističkoj ponudi grada na internetu i društvenim medijima za ukupan broj pratioca na društvenim mrežama, tj. Fejsbuku“ i budžetom je bilo predviđeno 12.386.500 dinara, od čega je potrošeno 4.156.816 dinara za devet meseci. Zatražili smo od direktora Turističke organizacije Bobana Perišića odgovor i prateću dokumentaciju. U prošlom broju je obrazložio da je „Turistička organizacija prema uputstvu za izradu budžeta za 2016. godinu izdatom od strane Ministarstva finansija, izradila budžet prema tom uputstvu i navela da postoje dve programske aktivnosti koje se sprovode u ovoj godini. Navedene aktivnosti su obeležene kao 1502 – 0001 i 1502-0002. Svaka programska aktivnost mora imati određeni cilj i indikator koji mora biti jasno merljiv. Kako je prema uputstvu moguće postaviti samo jedan cilj, odnosno indikator, u dogovoru sa stručnim službama Gradske uprave, određeno je da se kao cilj za navedenu programsku aktivnost postavi povećanje broja posetilaca na zvaničnoj Fejsbuk stranici, dok je kao indikator određen broj lajkova na istoj. Cilj je određen zbog značaja uticaja društvenih mreža u savremenom društvu. Dakle, u programskoj aktivnosti 1502-0002 pod nazivom promocija turizma, sadržane su i ostale aktivnosti vezane za redovno poslovanje TO Užica. Što se tiče direktnog utroška na internet marketing, on je u tekućoj godini iznosio 140.000 dinara. U ovaj iznos ušlo je redizajniranje i održavanje sajta na godišnjem nivou, Fejsbuk kampanja, gugl kampanja, redovno ažuriranje stranica, kao i sve ostale aktivnosti koje se sprovode putem interneta. Očigledno je došlo do nerazumevanja, jer TO Užica nije utrošila sredstva plaćajući Fejsbuk, već je na osnovu indikatora i ciljeva došlo do pogrešnog zaključka, što se može utvrditi na osnovu finansijskog plana u kome su sadržane navedene programske aktivnosti.“
Prema računima koje smo dobili na osnovu Zakona o dostupnosti o javnim informacijama, vidimo da je gradska vlast preko Turističke organizacije, novcem užičkih poreskih obaveznika, plaćala mnogo toga. Najviše je novca otišlo za koncert Željka Samardžića, kao i za Žikinu šarenicu.
U tih pomenutih 4.156.816 dinara za devet meseci utrošeno je:
– 400.000 dinara uplaćeno je agenciji „Falkon“ iz Crvenke (produkcija u okviru izvođačke umetnosti), vlasnika Petra Bodrožića za bilbord kampanju na osnovu ugovora,
– 400.000 dinara je plaćeno za održavanje 7. Međunarodnog dečijeg folklornog festivala „Licidersko srce“,
– 280.000 dinara uplaćeno je firmi „Peter Pan UE“, vlasništvo Nikole Drobnjaković, za izvođenje muzičkog programa na koncertu Željka Samardžića (nastup), (račun od 03.01.2016.);
– 415.000 dinara firmi „Elpida“, vlasništvo Dragice Drobnjaković, za tehničku podršku za koncert Željka Samardžića (led ekrani, razglas, zaštitna ograda, (račun od 03.01.2016.);
– 77.000 dinara je plaćeno „Petar Pan UE“ iz Užica, vlasništvo Nikole Drobnjakovića, za izvođenje muzičkog programa trubačkog orkestra (nastup), (račun izdat 18.01.2016.);
– 280.000 dinara uplaćeno je agenciji „Lucky“ (produkcija i izvođenje programa) iz Crvenke, vlasništvo Branka Dufeka, za uslugu ispaljivanje novogodišnjeg vatrometa, (račun od 04.01.2016.);
– 490.000 dinara je isplaćeno agenciji za usluge muzičko scenske delatnosti „Music play“ iz Beograda, u potpisu računa Saša Đorđević, a račun se odnosi na bruto izvođački honorar i usluge agencije, (datum od 04.01.2016.);
– 450.000 dinara agenciji „Aqua tim GM“ iz Gornjeg Milanovca, račun potpisao Zoran Đunisijević, za usluge iznajmljivanja natkrivene scenske bine, (račun od 04.01.2016.);
– 221.876,41 dinara je uplaćeno javnomm servisu RTS za promociju u emisiji „Žikina šarenica – letnji karavan 2016.), (račun od 31.07.2016.);
– 178.093 dinara je plaćeno hotelu „Zlatiborska noć“ za noćenje učesnika „Žikine šarenice“, (račun od 11.07.2016.);
– 66.000 dinara uplaćeno je firmi „Trijumf plus DOO“ iz Čajetine, čiji je zastupnik, prema APR-u, Dragan Trifunović, a plaćene su usluge redarske službe, (račun izdat 18.01.2016.)
– 34.000 dinara je uplaćeno agenciji za čuvanje „Škorpion UE“ iz Užica, za usluge čuvanja bine i zaštita učesnika na gradskom trgu 20.08.2016. godine, a vlasnik agencije je Saša Kotorčević, (račun izdat 26.08.2016.),
– 47.002 dinara uplaćeno je hotelu „Zlatiborska noć“ Bela Zemlja, za noćenje i sve ostale takse za gosta, (račun od 03.01.2016.);
– 120.000 dinara je uplaćeno udruženju „Žena za sva vremena“ iz Užica, u organizaciji promocije starih zanata u okviru kampanje „Moja Srbija“, (račun od 18.04.2016.);
– 90.000 dinara uplaćeno je firmi „List Rujanski“ vlasništvo Miroslava Simića za pripremu i organizaciju manifestacije „Teslin znak“ – izrada dva filma o izgradnji centrale i Nikoli Tesli 90.000 dinara;
– 74.200 dinara je uplaćeno firmi „Genera sound“ iz Blaznave kod Topole, za iznajmljivanje muzičkih uređaja, (račun od 6. maja 2016.);
– 100.000 dinara je koštao 15. Međunarodni bluz i rok festival „In wiries“;
– 100.000 dinara je plaćen Prvi dečiji baletski festival Užice 2016.;
– 100.000 dinara je dato za 10. Međunarodni dečiji muzički festival „Ljubav, naša je planeta“
– 18.000 dinara uplaćeno je TV i radio Lav Plus Užice za reklamne usluge, odnosno za emitovanje reklame – najava dočeka Nove godine, račun je izdat 11.01.2016.);
– 10.800 dinara uplaćeno je EPP emitovanje reklame za koncert Željka Samardžića u programu Radio Užice, (račun od 15.01.2015.);
– 12.000 dinara je uplaćeno „Prvi radio“ za emitovanje obaveštenja za novogodišnji koncert Željka Samardžića 10 dana, (račun od 08.01.2016.);
– 12.000 dinara je uplaćeno „Prvi radio“ Užice za promociju programa „Užičko leto 2016.), račun od 01.07.2016.);
– 15.000 dinara je uplaćeno TV 5 Užice za usluge informisanja za organizaciju novogodišnjeg dočeka, (račun od 06.01.2016.);
– 19.200 dinara uplaćeno je za markentiške usluge „Ram mreže“ (montaža i emitovanje reklama u RAM mreži (radio Luna Maks Kis) – kampanja od 4.12.2015. do 02.01.2016. (koncert Željka Samardžića), a potpisnik je A. Ranković, (račun od 16.12.2015.);
– 6.000 dinara uplaćeno je za reklamnu čestitku u listu „Vesti“, račun od 31.12.2015.);
– 38.016 dinara je uplaćeno organizaciji muzičkih autora Srbije „Sokoj“ iz Beograda za autorsku naknadu dočeka Nove godine na gradskom trgu, (račun od 31.12.2015.);
– 3. 780 dinara je uplaćeno „Eko hostel Republik“ iz Užica za učesnike gitarijade u okviru Užičkog leta, (račun od 26.08.2016.);
– 30.000 dinara uplaćeno je „Rubikon ketering“ iz Užica, Dejana Hristovskog, za ugostiteljske usluge;
i 50.000 dinara je plaćeno NIS-u za derivate nafte, ostala roba, proizvodi i usluga po ugovoru, a račun je od 18.05. 2016.
Sve ovo je u rebalansu budžeta predstavljeno kao povećanje informisanosti o turističkoj ponudi grada na internetu i društvenim medijima za ukupan broj pratioca na društvenim mrežama, tj. Fejsbuku. Najviše novca je uplaćeno dvema firmama – „Petar Pan UE“, vlasništvo Nikole Drobnjakovića i „Elpida“ Dragice Drobnjaković, koje se vode na istoj adresi.
Z. G. (Užička nedelja 949.)