početak GRADSKAINFO Čitanjem do znanja

Čitanjem do znanja

od nedelja
596 pregleda

Međunarodna smotra čitalaštva i IT konferencija „Čitalići 2017.“ u Mačkatu
Osnovna škola „Milivoje Borović“ iz Mačkata, sela nadomak Zlatibora čuvenog po pršuti, bila je domaćin ovogodišnje Međunarodne smotre čitalaštva „Čitalići 2017.“ i organizator IT konferencije „Čitalići u osvajanju veština za XXI vek“. Ove manifestacije održale su se u Mačkatu i Čajetini 20. i 21. maja 2017. godine.
Međuškolskom projektu „Čitalići“ , koji je ušao u Kalendar takmičenja Ministarstva prosvete od 2015. godine, ove godine pridružilo se preko 5000 učenika, mentora i saradnika iz oko 80 škola Srbije, Republike Srpske i dijaspore. Smotru čitalaštva podržalo je Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije u čijem su Kalendaru takmičenja i smotri ova smotra i nalazi, Društvo školskih bibliotekara Srbije, a Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija podržalo je realizaciju IT konferencije „Čitalići u osvajanju veština za 21. vek”, koja je dobila i akreditaciju ZUOV-a.


Projekat Čitalići začeo se u duši nekolicine entuzijasta prosvetnih radnika, na čelu sa Majom Radoman Cvetićanin, a razvijao se sugestijama i iskustvom učitelja, nastavnika, bibliotekara, pisaca… Osnovni ciljevi smotre su promocija kulture čitanja i podsticanje učenika na čitanje, razvijanje veštine kritičkog čitanja i kreativnog pisanja, promocija biblioteke kao važnog mesta za učenje i razvijanje kreativnosti učenika, kao i međupredmetna saradnja…
U okviru programa dobrodošlice u Domu kulture u Čajetini održana je predstava učenika OŠ „Milivoje Borović“ i OŠ „Dimitrije Tucović“ kao i predstava Studija glume Centra za kulturu i umetnost iz Aleksinca.


Mnogobrojni nastavnici i školski bibliotekari prisustvovali su IT konferenciji, čiji su realizatori autori i saradnici ,,Čitalića“, a koja je bila usmerena na unapređivanje obrazovno-vaspitnog rada sa učenicima. Ostvaren je osnovni cilj – da se savremene tehnologije približe svim akterima obrazovanja, radi sticanja novih znanja i kompetencija. Predstavljali su se i trendovi i primeri dobre prakse, domaća znanja i rezultati dosadašnjeg rada. Od korišćenja interneta, društvenih mreža i multimedija kao sredstava u nastavi književnosti, ali i u fizici, od postavljanja linkova, aplikacija do upotrebe različitih web-alata i primene digitalnih testova u nastavi, do savremenih programa za poslovanje školskih biblioteka, diskutovalo se o prilagođavanju digitalnim medijima ali i o kritičkim odnosima prema upotrebi informacionih tehnologija.


Temelj sveg znanja je razumevanje pročitanog, bez obzira da li čitamo stranicu knjige ili tekst na ekranu. Smatramo da tajna osvajanja čitalačke, medijske, informacione pismenosti leži u vraćanju dece i mladih knjizi. jer odnegovati ili probuditi kod učenika ljubav prema knjizi i čitanju, razvijati veštine pisanog izražavanja i njegovanja ćiriličnog pisma, doprinose da se svako dete razvije do svojih punih potencijala. Unapređenje pismenosti i čitanja, temelj je celoživotnog učenja.

Mirjana R. Pejović, Ana Duković

 

Djačke torbe za novu školsku godinu u Petru Panu!

 

Comments

comments

Povezani tekstovi

Napišite komentar

* Koristeći ovaj obrazac slažete se da podatke čuvamo i koristimo na našem sajtu.