Дивљи таксисти у дилу са градском влашћу?

- Сви ти који раде нелегално практично су у дилу са властима. Као потврда томе је да у последњих 15 година људи који раде у јавним државним и локалним предузећима (пошта, базен, железница, МУП, здравство и други), имају перманентно по два до три своја возила и нелегалне возаче. Могу да разумем да се неко шверцује месец или два, али толике године, јасно је о чему се ради -

ПРОБЛЕМ ЛЕГАЛНИХ ТАКСИСТА
Група легалних таксиста (имена позната редакцији) кажу да ни најновије измене у уредби за такси превоз, које је донела градска власт, нису уродиле плодом. Каку кажу, посебно онај део који се односи на „дивље таксисте“, којих је у односу на легалне скоро пола – пола. Тражили су више пута пријем код градоначелника, али су их стално усмеравали на градског већника задуженог за саобраћај Будимира Вујовића. Са њим су се састали три пута, али безуспешно. У ствари, била су нека обећања, али нису уродила плодом.
– После првог састанка са већником за саобраћај у граду, на Градском већу предочени су били проблеми са дивљим таксистима. Након тога било је мало неке интервенције саобраћајног инспектора, која је трајала дан или два и ништа више. После тога тражили смо састанак са градоначелником, а његов шеф кабинета нас је опет упутио на већника Вујовића. Опет је обећао да ће нешто покренути на Градском већу по нашем питању, али сумњамо да ће опет бити нешто конкретно урађено. Наш основни циљ јесте да скренемо пажњу градској власти, нелегалним таксистима и инспекцијама да раде како треба свој посао. Ти дивљи таксисти су паметни људи, који знају шта раде. Сви ти који раде нелегално практично су у дилу са властима. Као потврда томе је да у последњих 15 година људи који раде у јавним државним и локалним предузећима (пошта, базен, железница, МУП, здравство и други), имају перманентно по два до три своја возила и нелегалне возаче. Могу да разумем да се неко шверцује месец или два, али толике године, јасно је о чему се ради – рекао је један од таксиста.
Ови легални таксисти кажу да су им угрожена елементарна права. Истичу да су врло важан фактор у градском превозу и да се томе мора придавати реалан и објективан значај.
Поред тога, кажу да у граду има око пет удружења таксиста, у којима такође има оних којих нелегално раде.
– Удружењима је битно да се плати чланарина од 130 евра и њих не интересује да ли возач има ИД картицу, решење и друго, да ли је легалан или не. Дивљим таксистима неки узимају и 500 динара дневно, али да скине рекламу на крову, али му остаје таблет – додао је други таксиста.
Један од њих је рекао да им је у разговору са већником Вујовићем речено да комунална полиција нема ингеренција, иако смо му у једним дневним новинама показали како на две стране шеф Комуналне полиције града Београда изјављује да је комунални полицајац између осталог дужан да легитимише нелегалног таксисту, да му скине такси ознаке, таблице, узме таксиметар и искључи из саобраћаја, док не дође саобраћајни полицајац.
– Наш већник за саобраћај тврди да комунални полицајци немају те ингеренције, јер су једном приликом изгубили судски спор по одлуци Апелационог суда, а због тога што је легитимисан таксиста. Он нам је рекао да генерално Град има проблем, јер је запослен само један саобраћајни инспектор, а који је надлежан и за такси превоз и за линијске превозе комбијима и слично, па тако да он излази на терен када таксисити дођу на ред. А када изађе на терен, ови дивљи таксисти на време добију обавештење, па се повуку са улица, оду на ручак или да одспавају сат или два, колико инспектор проведе на терену. Наравно, инспектора нема на улици после три сата или у ноћним сатима. Зато сам предложио већнику да дођу инспектори из Србије, а да то не објављују нигде, па нека направе једну свеобухватну акцију. Наводно је рекао да ће размотрити и тај предлог – казао је један од гостију наше редакције.
– Неће да спрече, а онда не могу да лече. Град не сме да изда беспотребан број дозвола. Нека прво направе евиденцију оних који живе од овог посла, да изда решење за једно возило, а онда нека места попуњавају са овима из буџетских фирми, који примају плате по 50.000 до 70.000 динара и држе по три возила. Они имају сигурну плату и купе неке „дачије“, плаћају неке људе да их возе и он је на добитку. А ми, легални таксисти, морамо да зарадимо за порезе и плус да живимо од тог посла. Али, у градској управи кажу да свако има право на рад. Не спорим, али тај који ради нека плаћа порезе и доприносе – додао је други.


Такође, примедба наших гостију је веома мали број паркинг места.
– За такси возила у граду има 24 паркинг места за такси возила, а има око 500 возила. Како је могуће да једно удружење добије шест паркинг места, а сви остало да поделе преосталих 18. Ни по том питању градска власт није нашла сходно да се састане са нама и да ми дамо неке предлоге. Нису нас ни позвали када су правили ову нову уредбу, нити је одржан, иако смо тражили, заједнички састанак са саобраћајном полицијом, неким из локалне власти, тужиоцем. Ми смо практично незаштићени када је у питању криминал. Ако некога возимо, а тај неко нам не плати вожњу, тужилаштво и суд неће да се баве тиме, јер је вредност спора мања од тужбе или судског спора – каже још један таксиста.
Такође, примедбе су имали на референта који издаје решења о раду таксиста.
– Она од њих пет у канцеларији једина има овлашћења да изда решење, а већину времена проводи на боловању. Има доста случајева да човек добије решење да обавља такси превоз и онда седам дана то ради легално, а онда дође код исте те жене и одјављује такси превоз. Она му само изда решење да се одјавио, али му не узима решење које је добио за обављање делатности које је добио пре седам дана, тако да тај после пуних 11 месеци ради са тим такси решењем које је добио, такси таблицама. Она би требало аутоматски да му узме то решење о обављању делатности, скине таблицу, узме такси дозволу и такси картон – примедбе су легалних таксиста.
Кажу да се ти дивљи таксисти више и не крију, само скину рекламу када је инспектор на терену и то је довољно да их овај не легитимише.
– Градска власт нема слуха за нас, за организацију овог посла. Према нама легалним таксистима се понашају као да смо грађани другог реда. Ми легални таксисти не можемо физички да радимо више од 10 до 12 сати, а ови што раде у државним фирмама и са по три возила држе такси превоз непрекидно 24 сата. И нико ништа не предузима, по свему до сада речено, да нас заштити. Ако желиш нешто да урадиш наћи ћеш модус како то да урадиш, али ако не желиш ништа да урадиш, наћи ћеш изговор да то не урадиш. Према томе, или хоће или неће да ураде. На крају нека напишу да неће ништа да предузимају, па да ми идемо даље, да тражимо друг начин борбе против дивљих таксиста. Ја сам 21 годину пријављен као таксиста и држим папире код себе. Сваки инспектор има могућност да утврди мој статус као осигураника, али исто тако и свих других – рекао је један од легалних таксиста.
Један од њих је дао предлог да позову све таксисте да врате дозволе граду, јер, како кажу, очигледно ништа не вреде.

Звездана Глигоријевић (Ужичка недеља 978)

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.