početak EKONOMIJA Divlji taksisti u dilu sa gradskom vlašću?

Divlji taksisti u dilu sa gradskom vlašću?

od nedelja
669 pregleda

PROBLEM LEGALNIH TAKSISTA
Grupa legalnih taksista (imena poznata redakciji) kažu da ni najnovije izmene u uredbi za taksi prevoz, koje je donela gradska vlast, nisu urodile plodom. Kaku kažu, posebno onaj deo koji se odnosi na „divlje taksiste“, kojih je u odnosu na legalne skoro pola – pola. Tražili su više puta prijem kod gradonačelnika, ali su ih stalno usmeravali na gradskog većnika zaduženog za saobraćaj Budimira Vujovića. Sa njim su se sastali tri puta, ali bezuspešno. U stvari, bila su neka obećanja, ali nisu urodila plodom.
– Posle prvog sastanka sa većnikom za saobraćaj u gradu, na Gradskom veću predočeni su bili problemi sa divljim taksistima. Nakon toga bilo je malo neke intervencije saobraćajnog inspektora, koja je trajala dan ili dva i ništa više. Posle toga tražili smo sastanak sa gradonačelnikom, a njegov šef kabineta nas je opet uputio na većnika Vujovića. Opet je obećao da će nešto pokrenuti na Gradskom veću po našem pitanju, ali sumnjamo da će opet biti nešto konkretno urađeno. Naš osnovni cilj jeste da skrenemo pažnju gradskoj vlasti, nelegalnim taksistima i inspekcijama da rade kako treba svoj posao. Ti divlji taksisti su pametni ljudi, koji znaju šta rade. Svi ti koji rade nelegalno praktično su u dilu sa vlastima. Kao potvrda tome je da u poslednjih 15 godina ljudi koji rade u javnim državnim i lokalnim preduzećima (pošta, bazen, železnica, MUP, zdravstvo i drugi), imaju permanentno po dva do tri svoja vozila i nelegalne vozače. Mogu da razumem da se neko švercuje mesec ili dva, ali tolike godine, jasno je o čemu se radi – rekao je jedan od taksista.
Ovi legalni taksisti kažu da su im ugrožena elementarna prava. Ističu da su vrlo važan faktor u gradskom prevozu i da se tome mora pridavati realan i objektivan značaj.
Pored toga, kažu da u gradu ima oko pet udruženja taksista, u kojima takođe ima onih kojih nelegalno rade.
– Udruženjima je bitno da se plati članarina od 130 evra i njih ne interesuje da li vozač ima ID karticu, rešenje i drugo, da li je legalan ili ne. Divljim taksistima neki uzimaju i 500 dinara dnevno, ali da skine reklamu na krovu, ali mu ostaje tablet – dodao je drugi taksista.
Jedan od njih je rekao da im je u razgovoru sa većnikom Vujovićem rečeno da komunalna policija nema ingerencija, iako smo mu u jednim dnevnim novinama pokazali kako na dve strane šef Komunalne policije grada Beograda izjavljuje da je komunalni policajac između ostalog dužan da legitimiše nelegalnog taksistu, da mu skine taksi oznake, tablice, uzme taksimetar i isključi iz saobraćaja, dok ne dođe saobraćajni policajac.
– Naš većnik za saobraćaj tvrdi da komunalni policajci nemaju te ingerencije, jer su jednom prilikom izgubili sudski spor po odluci Apelacionog suda, a zbog toga što je legitimisan taksista. On nam je rekao da generalno Grad ima problem, jer je zaposlen samo jedan saobraćajni inspektor, a koji je nadležan i za taksi prevoz i za linijske prevoze kombijima i slično, pa tako da on izlazi na teren kada taksisiti dođu na red. A kada izađe na teren, ovi divlji taksisti na vreme dobiju obaveštenje, pa se povuku sa ulica, odu na ručak ili da odspavaju sat ili dva, koliko inspektor provede na terenu. Naravno, inspektora nema na ulici posle tri sata ili u noćnim satima. Zato sam predložio većniku da dođu inspektori iz Srbije, a da to ne objavljuju nigde, pa neka naprave jednu sveobuhvatnu akciju. Navodno je rekao da će razmotriti i taj predlog – kazao je jedan od gostiju naše redakcije.
– Neće da spreče, a onda ne mogu da leče. Grad ne sme da izda bespotreban broj dozvola. Neka prvo naprave evidenciju onih koji žive od ovog posla, da izda rešenje za jedno vozilo, a onda neka mesta popunjavaju sa ovima iz budžetskih firmi, koji primaju plate po 50.000 do 70.000 dinara i drže po tri vozila. Oni imaju sigurnu platu i kupe neke „dačije“, plaćaju neke ljude da ih voze i on je na dobitku. A mi, legalni taksisti, moramo da zaradimo za poreze i plus da živimo od tog posla. Ali, u gradskoj upravi kažu da svako ima pravo na rad. Ne sporim, ali taj koji radi neka plaća poreze i doprinose – dodao je drugi.


Takođe, primedba naših gostiju je veoma mali broj parking mesta.
– Za taksi vozila u gradu ima 24 parking mesta za taksi vozila, a ima oko 500 vozila. Kako je moguće da jedno udruženje dobije šest parking mesta, a svi ostalo da podele preostalih 18. Ni po tom pitanju gradska vlast nije našla shodno da se sastane sa nama i da mi damo neke predloge. Nisu nas ni pozvali kada su pravili ovu novu uredbu, niti je održan, iako smo tražili, zajednički sastanak sa saobraćajnom policijom, nekim iz lokalne vlasti, tužiocem. Mi smo praktično nezaštićeni kada je u pitanju kriminal. Ako nekoga vozimo, a taj neko nam ne plati vožnju, tužilaštvo i sud neće da se bave time, jer je vrednost spora manja od tužbe ili sudskog spora – kaže još jedan taksista.
Takođe, primedbe su imali na referenta koji izdaje rešenja o radu taksista.
– Ona od njih pet u kancelariji jedina ima ovlašćenja da izda rešenje, a većinu vremena provodi na bolovanju. Ima dosta slučajeva da čovek dobije rešenje da obavlja taksi prevoz i onda sedam dana to radi legalno, a onda dođe kod iste te žene i odjavljuje taksi prevoz. Ona mu samo izda rešenje da se odjavio, ali mu ne uzima rešenje koje je dobio za obavljanje delatnosti koje je dobio pre sedam dana, tako da taj posle punih 11 meseci radi sa tim taksi rešenjem koje je dobio, taksi tablicama. Ona bi trebalo automatski da mu uzme to rešenje o obavljanju delatnosti, skine tablicu, uzme taksi dozvolu i taksi karton – primedbe su legalnih taksista.
Kažu da se ti divlji taksisti više i ne kriju, samo skinu reklamu kada je inspektor na terenu i to je dovoljno da ih ovaj ne legitimiše.
– Gradska vlast nema sluha za nas, za organizaciju ovog posla. Prema nama legalnim taksistima se ponašaju kao da smo građani drugog reda. Mi legalni taksisti ne možemo fizički da radimo više od 10 do 12 sati, a ovi što rade u državnim firmama i sa po tri vozila drže taksi prevoz neprekidno 24 sata. I niko ništa ne preduzima, po svemu do sada rečeno, da nas zaštiti. Ako želiš nešto da uradiš naći ćeš modus kako to da uradiš, ali ako ne želiš ništa da uradiš, naći ćeš izgovor da to ne uradiš. Prema tome, ili hoće ili neće da urade. Na kraju neka napišu da neće ništa da preduzimaju, pa da mi idemo dalje, da tražimo drug način borbe protiv divljih taksista. Ja sam 21 godinu prijavljen kao taksista i držim papire kod sebe. Svaki inspektor ima mogućnost da utvrdi moj status kao osiguranika, ali isto tako i svih drugih – rekao je jedan od legalnih taksista.
Jedan od njih je dao predlog da pozovu sve taksiste da vrate dozvole gradu, jer, kako kažu, očigledno ništa ne vrede.

Zvezdana Gligorijević (Užička nedelja 978)

Comments

comments

Povezani tekstovi

Napišite komentar

* Koristeći ovaj obrazac slažete se da podatke čuvamo i koristimo na našem sajtu.