U okviru nastavnog predmeta Svet oko nas, na temu Saobraćaj, učenici prvog razreda su se upoznali sa osnovnim ponašanjem i pravilima koja treba da poštuju kao učesnici u saobraćaju, kako bi bezbedno dolazili i odlazili iz škole.
Ovoj nastavnoj temi prethodile su pripreme na časovima slobodnih aktivnosti i času odeljenjskog starešine gde su učenici zajedno sa učiteljicom učestvovali u izradi saobraćajnog poligona za decu. Pravljeni su semafori, saobraćajni znakovi, pešački prelazi, donesena vozila i svi rekviziti za izradu kostima saobraćajnog policajca. Učenici su sa nestrpljenjem iščekivali učenje kako da se u simuliranim uslovima ponašaju u saobraćaju sa ciljem da steknu osnovna znanja i veštine iz saobraćajnih propisa. Nedelju dana, u adaptiranoj učionici, su kroz brojne aktivnosti usvajali znanja o bezbednosti i pravilnom ponašanju u saobraćaju u različitim situacijama: kako bezbedno da pređu ulicu na pešačkom prelazu; prelazak ulice van obeleženog pešačkog prelaza; prelazak ulice gde ima semafor i gde ga nema; trčanje i igranje na kolovozu; igre loptom u blizini kolovoza; prelaženje ulice ispred vozila i niz drugih improvizacija iz kojih su učenici izvodili zaključke o izbegavanju opasnosti i uočavali veze između uzroka i posledica u opasnim situacijama.
U toku svih aktivnosti, prvaci su uživali uz zvuke pesme „Hej, drugari, policajci!“ iz muzičke radionice naše istaknute umetnice Mari Mari i ostalih izvođača dečjih numera o saobraćaju.
U cilju povećanja stepena bezbednosti, učenicima je prikazan edukativni film „Pažljivkova pravila u saobraćaju“ u kom je na način primeren dečjem uzrastu, ukazano na sve nezgode koje u saobraćaju vrebaju. Učenici su pažljivo gledali i slušali ovu projekciju nakon čega su usledila kviz pitanja po grupama i proglašenje pobednika što je dodatno motivisalo najmlađe za aktivno učestvovanje u radu.
Zahvaljujući časovima organizovanim na ovaj način, u kojima se ostvaruje princip očiglednosti, učenici na dinamičan i zanimljiv način više uče uviđanjem, istraživanjem i rešavanjem problema. Osim toga što izazivaju zadovoljstvo i veći stepen kreativnosti, kod učenika se podstiče mobilnost, misaona aktivnost i razvija se interesovanje za samostalan rad što je snažna podloga samoobrazovanju.
Profesor razredne nastave
Danka Jovanović
OŠ „Miodrag Milovanović Lune“ Karan