Мирко Ковачевић, директор Чарли кафа
Од квалитета не треба одустајати
– Сваки потрошач би приликом куповине требало да обрати пажњу на декларацију која стоји на самом производу, а не да буде вођен ценом –
Ако бисте било ког продавца у Ужици питали коју кафу Ужичани највише пију, кратко и јасно би рекли „Чарли“. Популарност ове кафе у нашем граду је толика да у већини продавница не можете пронаћи познате београдске кафе, као што су „Гранд“, „Донкафе“ или „Нескафе“, али ћете зато сигурно пронаћи кафу „Чарли“.
Предузеће „Чарли доо“ основано је 1997. године као мала породична радња, да би за кратко време израсло у веома озбиљно и конкурентно предузеће. Према речима директора предузећа, Мирка Ковачевића, захваљујући невероватној жељи и јаком мотиву за трајањем, ово предузеће се издвојило од конкуренције.
– Непрестаним улагањем у квалитет и применом савремене технологије, као и највишег HASSAP стандарда, квалитет Чарли кафе није могао изостати, што је резултирало указивањем поверења многих љубитеља кафе – открива Мирко Ковачевић на почетку нашег разговора.
Многи су се жалили на прошлу годину, као пословно врло лошу. Како бисте је ви оценили?
– Узимајући у обзир ситуацију у земљи, могу рећи да је наша фрима успешно пословала. Уз уложени додатни труд и залагање остварили смо реализацију која бележи пораст у односу на претходне године и чини нас и даље ликвидним у пословању.
Како успевате да се одржите на тржишту, да ли је то тешко?
Веома је тешко у данашње време опстати на тржишту, функционисати као здраво и профитабилно предузеће, а уједно бити и лидер на овим просторима скоро две деценије. Марљивим радом, са доста искуства, одрицања и знања, са непрестаним улагањем у квалитет, пратећи светске стандарде у производњи кафе као и максималном посвећеношћу овом послу могуће је и то остварити.
Многи Ужичани су приметили да се у последњих неколико година појављују кафе које су много јефтиније од других. Да ли то утиче на ваше пословање?
Тачно је да се појавило доста јефтиних кафа, сумњивог квалитета, а које се добијају мешањем са разним сурогатима, од којих је најзаступљенији наут, што је једна врста грашка. Он је, по мом сазнању, три пута јефтинији од сирове кафе, због чега га и користе. Појава ових кафа није битно утицала на наше пословање, јер је квалитет нашег производа, који се добија искључиво од чисте сирове кафе, остао и даље препознатљив и оправдао дугогодишње поверење наших потрошача.
Да ли наут има неко штетно дејство и како купци могу да се заштите од кафа сумњивог квалитета?
Да, присуство ове сировине у кафи може негативно да утиче на дигестивни тракт. Сваки потрошач би приликом куповине требало да обрати пажњу на декларацију која стоји на самом производу, а не да буде вођен ценом. Иако закон јасно налаже да сировински састав производа мора да одговара декларацији на амбалажи на тржишту и даље постоји понуда јефтиних кафа које то не испуњавају.
Осим ове, имате ли конкуренцију на тржишту и којим принципима се водите у тој утакмици?
Здрава конкуренција је добра и увек је треба имати. Основни принцип којим сам вођен од самог почетка и од кога никада нећу одустати је квалитет Цео свој радни век посветио сам овом послу са циљем да направим шољицу савршене кафе.
Има ли нелојалне конкуренције?
Нелојалне конкуренције увек има на тржишту, а сада су то кафе са сурогатима које сам већ поменуо. Препознатљиви квалитет који је Чарли кафу поставио за водећи бренд у Западној Србији где суверено држи лидерску позицију, основни је вид борбе против такве конкуренције.
Иако успешно послујете, сигурно да наилазите на неке проблеме?
Једини и највећи проблем је нестабилан курс евра и долара који директно утиче на цену сирове кафе на берзи, а самим тим и на цену финалног производа кафе.
Да ли у овој години планирате запошљавање нових радника?
Куповином савремених машина за прераду кафе и изузетно добрим тимом својих сарадника, ми успешно реализујемо постављене циљеве, тако да нам тренутно није у плану запошљавање нових радника.
Који су уопште ваши планови за наредни период што се тиче пословања?
Са јасно дефинисаном стратегијом пословања, не само за ову, већ и за неколико наредних година у плану нам је проширење тржишта. Као примарни циљ је одржавање коректне сарадње са водећим трговинским ланцима у Србији са којима послујемо извесно време,а самим планирамо да наш производ пласирамо на територији Србије.
Н. Кутлешић