početak GRADSKA Potvrda kvaliteta i sigurnosti

Potvrda kvaliteta i sigurnosti

od nedelja
4,7K pregleda

VLADIMIR STOJIĆ – „BATERFLAJ“
Na osnovu analize finansijskog poslovanja u 2015, 2016. i 2017. godini preduzeće „Baterflaj“ iz Užica, koje se bavi trgovinom kozmetike, zaslužni je nosilac Gold sertifikata za sa AAA ocenom kreditnog rejtinga u poslovanju. Vlasnik preduzeća Vladimir Stojić kaže da je prezadovoljan dodeljenim sertifikatom i da to potvrđuje kvalitet njegovog rada i rada preduzeća. Sertifikat za bonitetnu izvrsnost poslovanja, koji po identičnim kriterijumima Bisnode grupa dodeljuje u više od 19 zemalja Evrope, najbolji je pokazatelj stabilnosti i kvaliteta rada preduzeća „Baterflaj“ DOO Užice.

– Sertifikat bonitetne izvrsnosti, kompanijama osigurava ugled i prednost u odabiru u odnosu na ostala preduzeća iz segmenta njihovog poslovanja. U 2017. godini u Srbiji svega 2,15 posto preduzeća ispunjava uslove za izdavanje sertifikata bonitetne izvrsnosti. „Baterflaj“ je 2013. godine u procesu analize u Bisnode, švedske kompanije koja se kasnije udružila sa američkom kompanijom. One su zadužene da vrše analitiku u Srbiji. Od 2013. godine svake godine smo se peli za jednu stepenicu više i ove godine smo dobili Zlatni sertifikat, koji se dodeljuje kompanijama koje suštinski tri godine za redom ispunjavaju određene uslove. Za 2013. godinu smo dobili AA, za 2014. AA, a za 2015. i 2016. smo već dobili AAA i sada za 2017. godinu takođe AAA. Zlatni sertifikat znači najvišu bonitetnu ocenu izuzetnosti poslovanja sa poslovnim partnerima. Mi poslujemo sa Italijom i Španijom i Zlatni sertifikat nam daje jednu vrstu kvaliteta u smislu da smo siguran poslovni partner u inostranstvu, a takođe da smo siguran poslovni partner svima u Srbiji – rekao je Vladimir Stojić.
Firma Baterflaj postoji od 1992. godine, mada se Stojić kozmetikom počeo baviti znatno ranije.
– Od 1987. godine sam u kozmetici. Te godine sam lično na tržište Srbije uveo kozmetiku slovenačke firme „Afrodita“ iz Rogaške Slatine. Danas mogu da kažem da je to jedna od većih i ozbiljnih kompanija kada je kozmetika za negu lica i tela u pitanju. Tri godine kasnije sam otvorio parfimeriju „Kleopatra“, koja postoji i danas, 1992. godine i preduzeće „Baterflaj“, koje je sve do 2003. godine radilo kao veleprodaja kozmetike u Jugoslaviji i zastupalo 27 velikih kompanije. Od 2003. godine smo generalni uvoznice „Lakme“ kozmetike iz Barselone, koja se nalazi u vlasništvu porodice Kareras, a od 2012. godine uvozimo proizvode „Ojster“, kompanije iz Italije. Isto smo počeli sa uvozom organske kozmetike „Bema“ iz Italije. Ove godine smo počeli da radimo sa „Rebel“ kompanijom iz Italije i na asortiman smo dopunili sa američkim brendom „Najs“, vrhunskom kozmetikom A klase, namenjene kupcima sa kojima mi komuniciramo, a to su isključivo frizerski saloni, drogerija kao što je „DM“ i apoteke, kao i određeni broj parfimerija – kaže naš sagovornik.


Kao kompanija koja se bavi uvozom kozmetika konkurencija je ogromna.
– Kada smo 2003. godine počeli sa svojim uvozom, kao generalni ekskluzivni uvoznici „Lakme“ iz Barselone, imali smo oko 30 firmi koje su se bavile istim poslom. Danas postoji 90 firmi. Konkurencija je ogromna i većina tih firmi su u Beogradu i Novom Sadu, dok u Užicu smo jedina firma koja se na ovaj način bavi uvozom i distribucijom kozmetike. Ta bonitne izvrsnost ne govori o tome kolika ste kompanija, kada je u pitanju određeni porez i profit, ne govori koliko broj ljudi radi, već o vašem odnosu i kvalitetu prema poslu, koliko ste podigli nivo firme kada su u pitanju prvenstveno kupci koje snabdevate, odnosno koliko ste sigurni za kupce u zemlji i koliko smo sigurni za naše dobavljače u inostranstvu. Svojim radom smo pokazali da imamo stabilnost i kvalitet i zato imamo određeni procentualni broj kupaca u Srbiji koje smo osvojili, koji su nama verni, kao i mi njima, i mislim da je bitno da jedna firma dođe na nivo koja može da im obezbedi u određenom periodu kvalitet i sigurnost kao dobavljač.
Vladimir Stojić kaže da je u planu dalje širenje „Baterflaja“. Međutim, kako kaže, evidentno je teško naći određeni kadar u ovom poslu, koji bi ispunjavao određeni uslove koji su im potrebni.


– Da bismo opstali na tržištu i da bi bili još bolji, imamo određene planove, a to sve zavisi od naših ino dobavljača, koji su sve jači i sve kvalitetnije proizvode izbacuju u u svet. „Lakme“ izvozi svoje proizvode u preko 90 zemalja sveta i postoji samo jedna fabrika koja ih proizvodi. To znači da kada jedan proizvod ode za Njujork ili u bilo koji drugi grad u svetu, tako će isti taj proizvod doći i u Srbiju, u Užice. Vrlo vodimo računa o kvalitetu i roku naših proizvoda. Brend „Lakme“ je jedan među vodećim u Srbiji kada je kozmetika i nega kose u pitanju.
– Generalno često putujemo. Pored nas iz firme, često vodimo i naše kupce na obuku. Imamo naše tehničare koji se obučavaju u Španiji i Italiji i imamo svoje edukativne centre, dva u Beogradu. Takvim znanjem i radom na tržištu smo zauzeli određenu poziciju i imamo mogućnosti da budemo još bolji. „Baterflaj“ imamo komercijaliste po Srbiji, koji prodaju robu, a mi iz Užica radimo određenu logistiku. Iz Užica smo došli do Subotice, Vranja, Pirota i sve druge gradove, jer u svakom gradu imamo kupce – rekao je Stojić.
Kompanije pored nabrojanih brendova na srpsko tržište uvozi i mnoge druge brendove za negu lica i tela, kao što su „Bema“, „Mesauda“, „Florelle“, sve iz Italije, „Paris Memories“ Dubai i druge. „Baterflaj“ za svoje komitente ima i široku lepezu usluga: brendiranje, marketing podrška, edukacija (u zemlji i inostranstvu), seminari.


Inače, bonitetna izvrsnost (potvrda kvaliteta) je priznanje bonitetne izvrsnosti za klijente kao potvrda dugogodišnjeg sistematskog i kvalitetnog rada koji dobitnike svrstava u sam vrh domaće privrede, rame uz rame sa preduzećima iz Evropske unije, jer se primjenjuju isti rigorozni i dokazani kriterijumi. Kompanije nosioci sertifikata Bonitetne izvrsnosti predstavlju pravne subjekte sa natprosečnom ocenom vrednosti kompanija, koje demonstriraju rejting izvrsnosti za tri uzastopne godine na osnovu finansijskih izveštaja i drugih dinamičkih pokazatelja preduzeća i predstavljaju izuzetno bezbedne i uspešne kompanije u narednih 12 meseci. Prema analizama, firme sa trogodišnjim kreditnim rejtingom posluju natprosečno i imaju veliku verovatnoću da će zadržati istu bonitetnu izvrsnost i u narednoj godini (veću od 94 posto), a njihove karakteristike su: verovatnoća da će otići u stečaj ili likvidaciju manja 0,15 posto, da će biti izbrisane je manja od 0,93 posto, da će ući u blokadu je manja od 0,98 posto. U grupi dominiraju poslovni subjekti sa dužim vekom poslovanja (duže od 10 godina) i subjekti sa većim povratom na imovinu (ROA) Grupa Gold AAA ima 115 pravnih subjekata od 467.600 aktivnih pravnih subjekata.


Metodologija izračunavanja bonitetne izvrsnosti jedinstvena je za sva tržišta Evrope i temelji se na analizi finansijskih izveštaja za poslednje tri godine i daje prognozu sigurnosti poslovanja kompanije u narednih 12 meseci. Statistički modeli su izgrađeni na osnovu finansijskih pokazatelja (zaduženost, likvidnost, efikasnosti i efektivnost) za poslednje 3 godine, a na osnovu neželjenih događaja (stečaj, likvidacija, blokada) u posmatranom periodu.
Bisnode Srbija je deo vodeće švedske grupacije Bisnode AB Sweden (1981.) sa 3.100 zaposlenih u 19 zemalja Evrope, čija je osnovna delatnost pružanje poslovnih i bonitetnih informacija. Osnovan je 2011. godine sa sedištem u Beogradu, s ciljem da se srpskom tržištu predstavi što transparentnije poslovanje svih pravnih subjekata. Za šest godina poslovanja postao je lider na srpskom tržištu poslovanja digitalnim informacijama, analizom kreditnog rizika poslovanja pravnih subjekata, a od pre tri godine sprovodi i sertifikaciju najuspešnijih kompanija. Od 2016 godine u Srbiji postaje strateški partner najstarijoj globalnoj bonitetnoj kući – Dun & Bradstreet i predstavlja najveću poslovnu bazu na svetu sa preko 251 miliona kompanija, koja svoje poslovne informacije skuplja iz 220 zemalja sveta i sa 95 govornih područja.

Zvezdana Gligorijević

Comments

comments

Povezani tekstovi

Napišite komentar

* Koristeći ovaj obrazac slažete se da podatke čuvamo i koristimo na našem sajtu.