Потврда квалитета и сигурности

- Својим радом смо показали да имамо стабилност и квалитет -

ВЛАДИМИР СТОЈИЋ – „БАТЕРФЛАЈ“
На основу анализе финансијског пословања у 2015, 2016. и 2017. години предузеће „Батерфлај“ из Ужица, које се бави трговином козметике, заслужни је носилац Голд сертификата за са ААА оценом кредитног рејтинга у пословању. Власник предузећа Владимир Стојић каже да је презадовољан додељеним сертификатом и да то потврђује квалитет његовог рада и рада предузећа. Сертификат за бонитетну изврсност пословања, који по идентичним критеријумима Бисноде група додељује у више од 19 земаља Европе, најбољи је показатељ стабилности и квалитета рада предузећа „Батерфлај“ ДОО Ужице.

– Сертификат бонитетне изврсности, компанијама осигурава углед и предност у одабиру у односу на остала предузећа из сегмента њиховог пословања. У 2017. години у Србији свега 2,15 посто предузећа испуњава услове за издавање сертификата бонитетне изврсности. „Батерфлај“ је 2013. године у процесу анализе у Бисноде, шведске компаније која се касније удружила са америчком компанијом. Оне су задужене да врше аналитику у Србији. Од 2013. године сваке године смо се пели за једну степеницу више и ове године смо добили Златни сертификат, који се додељује компанијама које суштински три године за редом испуњавају одређене услове. За 2013. годину смо добили АА, за 2014. АА, а за 2015. и 2016. смо већ добили ААА и сада за 2017. годину такође ААА. Златни сертификат значи највишу бонитетну оцену изузетности пословања са пословним партнерима. Ми послујемо са Италијом и Шпанијом и Златни сертификат нам даје једну врсту квалитета у смислу да смо сигуран пословни партнер у иностранству, а такође да смо сигуран пословни партнер свима у Србији – рекао је Владимир Стојић.
Фирма Батерфлај постоји од 1992. године, мада се Стојић козметиком почео бавити знатно раније.
– Од 1987. године сам у козметици. Те године сам лично на тржиште Србије увео козметику словеначке фирме „Афродита“ из Рогашке Слатине. Данас могу да кажем да је то једна од већих и озбиљних компанија када је козметика за негу лица и тела у питању. Три године касније сам отворио парфимерију „Клеопатра“, која постоји и данас, 1992. године и предузеће „Батерфлај“, које је све до 2003. године радило као велепродаја козметике у Југославији и заступало 27 великих компаније. Од 2003. године смо генерални увознице „Лакме“ козметике из Барселоне, која се налази у власништву породице Карерас, а од 2012. године увозимо производе „Ојстер“, компаније из Италије. Исто смо почели са увозом органске козметике „Бема“ из Италије. Ове године смо почели да радимо са „Ребел“ компанијом из Италије и на асортиман смо допунили са америчким брендом „Најс“, врхунском козметиком А класе, намењене купцима са којима ми комуницирамо, а то су искључиво фризерски салони, дрогерија као што је „ДМ“ и апотеке, као и одређени број парфимерија – каже наш саговорник.


Kао компанија која се бави увозом козметика конкуренција је огромна.
– Када смо 2003. године почели са својим увозом, као генерални ексклузивни увозници „Лакме“ из Барселоне, имали смо око 30 фирми које су се бавиле истим послом. Данас постоји 90 фирми. Конкуренција је огромна и већина тих фирми су у Београду и Новом Саду, док у Ужицу смо једина фирма која се на овај начин бави увозом и дистрибуцијом козметике. Та бонитне изврсност не говори о томе колика сте компанија, када је у питању одређени порез и профит, не говори колико број људи ради, већ о вашем односу и квалитету према послу, колико сте подигли ниво фирме када су у питању првенствено купци које снабдевате, односно колико сте сигурни за купце у земљи и колико смо сигурни за наше добављаче у иностранству. Својим радом смо показали да имамо стабилност и квалитет и зато имамо одређени процентуални број купаца у Србији које смо освојили, који су нама верни, као и ми њима, и мислим да је битно да једна фирма дође на ниво која може да им обезбеди у одређеном периоду квалитет и сигурност као добављач.
Владимир Стојић каже да је у плану даље ширење „Батерфлаја“. Међутим, како каже, евидентно је тешко наћи одређени кадар у овом послу, који би испуњавао одређени услове који су им потребни.


– Да бисмо опстали на тржишту и да би били још бољи, имамо одређене планове, а то све зависи од наших ино добављача, који су све јачи и све квалитетније производе избацују у у свет. „Лакме“ извози своје производе у преко 90 земаља света и постоји само једна фабрика која их производи. То значи да када један производ оде за Њујорк или у било који други град у свету, тако ће исти тај производ доћи и у Србију, у Ужице. Врло водимо рачуна о квалитету и року наших производа. Бренд „Лакме“ је један међу водећим у Србији када је козметика и нега косе у питању.
– Генерално често путујемо. Поред нас из фирме, често водимо и наше купце на обуку. Имамо наше техничаре који се обучавају у Шпанији и Италији и имамо своје едукативне центре, два у Београду. Таквим знањем и радом на тржишту смо заузели одређену позицију и имамо могућности да будемо још бољи. „Батерфлај“ имамо комерцијалисте по Србији, који продају робу, а ми из Ужица радимо одређену логистику. Из Ужица смо дошли до Суботице, Врања, Пирота и све друге градове, јер у сваком граду имамо купце – рекао је Стојић.
Компаније поред набројаних брендова на српско тржиште увози и многе друге брендове за негу лица и тела, као што су „Бема“, „Месауда“, „Florelle“, све из Италије, „Paris Memories“ Дубаи и друге. „Батерфлај“ за своје комитенте има и широку лепезу услуга: брендирање, маркетинг подршка, едукација (у земљи и иностранству), семинари.


Иначе, бонитетна изврсност (потврда квалитета) је признање бонитетне изврсности за клијенте као потврда дугогодишњег систематског и квалитетног рада који добитнике сврстава у сам врх домаће привреде, раме уз раме са предузећима из Европске уније, јер се примјењују исти ригорозни и доказани критеријуми. Компаније носиоци сертификата Бонитетне изврсности представљу правне субјекте са натпросечном оценом вредности компанија, које демонстрирају рејтинг изврсности за три узастопне године на основу финансијских извештаја и других динамичких показатеља предузећа и представљају изузетно безбедне и успешне компаније у наредних 12 месеци. Према анализама, фирме са трогодишњим кредитним рејтингом послују натпросечно и имају велику вероватноћу да ће задржати исту бонитетну изврсност и у наредној години (већу од 94 посто), а њихове карактеристике су: вероватноћа да ће отићи у стечај или ликвидацију мања 0,15 посто, да ће бити избрисане је мања од 0,93 посто, да ће ући у блокаду је мања од 0,98 посто. У групи доминирају пословни субјекти са дужим веком пословања (дуже од 10 година) и субјекти са већим повратом на имовину (РОА) Група Голд ААА има 115 правних субјеката од 467.600 активних правних субјеката.


Методологија израчунавања бонитетне изврсности јединствена је за сва тржишта Европе и темељи се на анализи финансијских извештаја за последње три године и даје прогнозу сигурности пословања компаније у наредних 12 месеци. Статистички модели су изграђени на основу финансијских показатеља (задуженост, ликвидност, ефикасности и ефективност) за последње 3 године, а на основу нежељених догађаја (стечај, ликвидација, блокада) у посматраном периоду.
Бисноде Србија је део водеће шведске групације Бисноде АБ Sweden (1981.) са 3.100 запослених у 19 земаља Европе, чија је основна делатност пружање пословних и бонитетних информација. Основан је 2011. године са седиштем у Београду, с циљем да се српском тржишту представи што транспарентније пословање свих правних субјеката. За шест година пословања постао је лидер на српском тржишту пословања дигиталним информацијама, анализом кредитног ризика пословања правних субјеката, а од пре три године спроводи и сертификацију најуспешнијих компанија. Од 2016 године у Србији постаје стратешки партнер најстаријој глобалној бонитетној кући – Dun & Bradstreet и представља највећу пословну базу на свету са преко 251 милиона компанија, која своје пословне информације скупља из 220 земаља света и са 95 говорних подручја.

Звездана Глигоријевић

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.