Sedam miliona za nedostupne tekstove

- Na konkursu u Gradu Pančevu u 2017. godini komisija u sastavu, Ferenc Berček (RAB Srbija), Vladimir Jovanović (Udruženje turističkih novinara i pisaca u turizmu Srbije) i Radojica Mali (Medijski stručnjak, glavni i odgovorni urednik IP "BC Info" iz Bele Crkve) predložila je da četiri miliona dinara bude dodeljeno portalu www.južnibanat.rs -

UNS info, 27. april 2018. godine
Firma „Brifing Banat“ d.o.o. iz Pančeva, izdavač portala www.južnibanat.rs, Gradu Pančevu i Opštinama Plandište i Opovo, pravdala je projekat tekstovima koji više nisu dostupni na ovom portalu, a za čiju proizvodnju je dobila skoro sedam miliona dinara na konkursima u 2017. godini, pokazalo je istraživanje Udruženje novinara Srbije (UNS).
Ova pančevačka firma je za pravdanje projekta „Budimo informisani“ Gradu Pančevo i „Tvoja opština je tvoja“ Opštinama Plandište i Opovo, dostavila 750 linkova ka tekstova, u koje je UNS imao uvid, a koji više nisu dostupni na sajtu www.južnibanat.rs. Na UNS-ovo pitanje zašto nema tekstova, a sa kojima su pravdani projekti, koordinator projekta i direktor firme „Brifing Banat“ Miroslav Stojanović rekao je da su „za to odgovorne lokalne samouprave“, od kojih je ova firma na prošlogodišnjim konkursima dobila višemilionske iznose.
Lokalne samouprave, u kojima je ova firma dobila skoro sedam miliona dinara za proizvodnju 750 tekstova, skoro mesec dana ne odgovaraju UNS-u da li su odgovorne, kao što Stojanović tvrdi, što tekstovi više ne stoje na sajtu, kao i o razlozima za njihovo uklanjanje. Inače, „Brifing Banat“ je u 2017. godini, na medijskim konkursima sa portalom www.južnibanat.rs dobila skoro 20 miliona dinara i iz budžeta Opština Bela Crkva, Kovačica, Kovin, Alibunar i Grada Vršca.

„Brifin Banat“: Medijski sadržaji će postati deo stalnog sadržaja na portalu

Iako tekstovi, koje je firma „Brifing Banat“ dostavila Gradu Pančevu i Opštinama Plandište i Opovo ne postoje na portalu www.južnibanat.rs, u izveštajima za pravdanje projekata, koje je firma dostavila ovim lokalnim samoupravama, u delu „održivost projekta“ navodi se suprotno.
„Rezultati projekta su održivi jer će i nakon završetka projekta izveštavanja o temama koje su bile deo medijskog sadržaja projekta ‘Budimo informisani’, postati deo stalnog sadržaja info-regionalnog portala www.južnibanat.rs“, navodi su u izveštaju za pravdanje dostavljen Gradu Pančevu, u koji je UNS imao uvid.
Ipak, 750 linkova koje je firma „Brifing Banat“ dostavila Pančevu, Opovu i Plandištu, koji bi trebalo da vode ka tekstovima, a za koje je firma dobila skoro sedam miliona, nisu više u funkciji.

Da li medijski sadržaji portala www.južnibanat.rs postoji u drugim medijima?

„Deo medijskog sadržaja projekta ‘Budimo informisani’ objavljivan je na nekoliko drugih regionalnih medija, mesečniku ‘Start 013’ kao i na TV ’Pančevo’ i na pojedinim globalnim portalima”, navodi su izveštajima za pravdanje, u koje je UNS imao uvid, dostavljeni Gradu Pančevo i Opštini Plandište.
U izveštaju za pravdanje projekta dostavljen Opštini Opovo navodi se i da su tekstovi nastali projektom, pored lista „Start 013“ i TV „Pančevo“, objavljivani i u listu “Glas Opova”.
U listu „Start 013“ UNS-u su kratko odgovorili da „nikada nisu sarađivali sa ovim portalom“ niti objavljivali njihove tekstove. Kako je UNS-u rečeno u listu „Glas Opova“, „formalno je tačno da su sarađivali“, ali da im je ovaj portal „retko slao tekstove“. „To vam je odnos deset prema jedan, koliko mi njima šaljemo tekstove i koliko oni nama. Ne znam ko je tu trebalo da dobije 750 hiljada, a ko 1,8 milion dinara“, rekli su UNS-u iz „Glasa Opova“. Podsetimo, list „Glas Opova“ je na prošlogodišnjem konkursu u Gradu Pančevo sa projektom pod nazivom „Opovo u slici i reči 2017“, dobio 750 hiljada dinara. U TV „Pančevo“ UNS-u nisu odgovorili da li su medijski sadržaji firme „Brifing Banat“, kako se navodi u izveštaju za pravdanje dostavljen Gradu Pančevo, objavljivani na ovoj televiziji.

U kancelariju firme „Brifinig Banat“ niko ne dolazi

U zgradi „Panprojekt“ u Pančevu na adresi Njegoševa 1, na prvom spratu, nalazi se zaključana kancelarija firme „Brifing banat“ i prazno poštansko sanduče.
Kako su UNS-u rekli susedi sa sprata, „do sada nisu videli da neko ulazi“ u kancelariju ove firme.

Višemilionski prihodi nakon promene vlasnika i urednika portala

Prvi vlasnik firme „Brifing Banat“ d.o.o. bio je Zoran Šćekić koji je u septembru 2016. godine registrovao ovu firmu sa kapitalom od 100 dinara, stoji na sajtu Agencije za privredne registre (APR). Šćekić je nakon mesec dana, u Registar medija upisao portal www.južnibanat.rs, u kome je, kako se navodi u APR-u, bio i glavni i odgovorni urednik. Međutim, firma „Brifing banat“ d.o.o. u januaru 2017. godine menja direktora, a portal www.južnibanat.rs nakon mesec dana, odgovornog urednika. Umesto Zorana Šćekića, na mesto direktora i odgovornog urednika portala, u APR-u, upisuje se Miroslav Stojanović. U januaru, kada firma „Brifing Banat“ menja direktora, prijavljuje se i na konkursima u Gradu Pančevu i Opštinama Plandište i Opovo i dobija oko sedam miliona dinara.

Urednik ePodunavlja Aleksandar Čupić, novi urednik i portala www.južnibanat.rs

U dokumentima koji su objavljeni na APR-u, stoji da portal www.južnibanat.rs 7. februara 2018. godine, menja svog urednika. Umesto Miroslava Stojanovića upisuje se novi urednik Aleksandar Čupić, inače vlasnik firme „Open View“ d.o.o. i urednik sajta ePodunavlje. Na pitanje zbog čega je došlo do promene urednika, UNS-u je Stojanović rekao da „nema komentara“. Na isto pitanje UNS-a, Aleksandar Čupić umesto odgovora, spušta slušalicu. Podsetimo, firma „Open View“, izdavač portala ePodunavlje, vlasnika Aleksandra Čupića dobila je sedam miliona dinara na prošlogodišnjem konkursu u Gradu Smederevo, za projekat koji još uvek nije opravdan, a o čemu je UNS ranije pisao. Takođe, pored promene urednika, portal www.južnibanat.rs menja i izdavača, kao i naziv. Umesto firme Brifing Banat d.o.o, upisuje se novi izdavač portala, firma Novinarska agencija „Južni Banat“ d.o.o. iz Pančeva, vlasnika Marka Ristivojevića. Pretežna delatnost ove firme, kako stoji na APR-u su „novinske agencije“. Na istom domenu, umesto portala koji je imao naziv „Južni banat“, sada stoji „Južni banat, novinarska agencija“. Na portalu „Južni banat, novinarska agencija“, impresum ne postoji, a rubrike „kontakt“ i „o nama“ nisu u funkciji.

Ko je i zašto dao predlog da portal www.južnibanat.rs dobije novac u Gradu Pančevu i Opštinama Plandište i Opovo?

Na konkursu u Gradu Pančevu u 2017. godini komisija u sastavu, Ferenc Berček (RAB Srbija), Vladimir Jovanović (Udruženje turističkih novinara i pisaca u turizmu Srbije) i Radojica Mali (Medijski stručnjak, glavni i odgovorni urednik IP „BC Info“ iz Bele Crkve) predložila je da četiri miliona dinara bude dodeljeno portalu www.južnibanat.rs. Kako se navodi u obrazloženju, komisiju je predlagač projekta Miroslav Stojanović, uverio svojom „stručnošću i profesionalnim referencama“. U Opštini Opovo, kao i u Gradu Pančevu, član komisije za ocenjivanje medijskih projekata je bio Radojica Mali. Osim njega, među članovima komisije koji su predložili da se firmi „Brifing Banat“ u Opovu dodeli skoro dva miliona dinara, bili su Vladimir Jovanović i Dragan Đilas. Opština Opovo najpre je, u prošlogodišnjem konkursu, odlučila da najmanji iznos po projektu bude 20 hiljada, a najviši milion dinara. Međutim, naknadnom Odlukom Opštinskog veća u januaru prošle godine, promenjeni su iznosi, tako da je najniži bio 10 hiljada, a najviši iznos 1,8 milion dinara. „Posebnu vrednost projektu daje predstavljanje Opštine Opovo u širem informativnom kontekstu putem veb portala kao i iskustva u radu lokalnih uprava i vojvođanskih opština“, obrazložila je komisija u predlogu, da skoro dva miliona budu dodeljena portalu www.južnibanat.rs. Član komisije koja je ocenjivala projekte u Opštini Plandište, takođe je, kao i u Opovu i Pančevu, bio Radojica Mali. Osim njega, komisiju su činili i Vesna Bunijevac (Asocijacija elektronskih medija Vojvodine – AEMV) i Milorad Radović (RTV „Sreće“, Sombor). Komisija je u Opštini Plandište konstatovala da firma „Brifing Banat“ poseduje „neophodne resurse za realizaciju projekta“ i predložila predsedniku Opštine da ovoj firmi dodeli dva miliona firmi.

Kome je uplaćivan novac „Brifing Banata“?

Najviše novca, koje je firma „Brifing Banat“ dobila u Gradu Pančevo (četiri miliona), Opštinama Plandište (dva miliona) i Opovo (1,8 miliona), uplaćivano je firmama koje nisu ni postajale u vreme kada su raspisani konkursi u ovima lokalnim samoupravama, i kada su doneta rešenja da se firmi „Brifing Banat“ dodeli višemilionski iznos. Prema izveštajima za pravdanje projekata u ovim lokalnim samoupravama, u koje je UNS imao u uvid, najviše novca uplaćivano je firmama „Zedu media“ d.o.o. i „Webster“ d.o.o. Firma „Zedu media“ d.o.o. iz Beograda upisana je u APR-u u junu prošle godine, sa kapitalom od 100 dinara, a osnovna delatnost ove firme je „proizvodnja kinematografskih dela, audio-vizuelnih proizvoda i televizijskog programa“. Od sedam miliona, koliko je firma „Brifing Banat“ dobila od prošlogodišnjih konkursa u Gradu Pančevu, Opštinama Plandište i Opovo, ovoj firmi uplaćeno je oko četiri miliona dinara. Dva meseca nakon registrovanja firme „Zedu media“, u APR se upisuje i firma „Webster“ sa sedištem u Pančevu. Osnovna delatnost ove firme, čiji je osnivački kapital 100 dinara, su „veb portali“, kako se navodi na APR-u. Ovoj firma je od medijskih konkursa u 2017. godini iz budžeta Grada Pančeva, Opština Plandište i Opovo, firma „Brifing Banat“ uplatila ukupno milion dinara. Obe firme, sudeći po uplatama firme „Brifing Banat“ za potrebe projekta, bave se fotografisanjem, prevođenjem, video produkcijom, lekturom i korekturom, koordinacijom društvenih mreža, obukom redakcije, vizualizaciju medijskog sadržaja, analitikom sajta…

Grad Pančevo i u 2018. dodelio novac sajtu www.južnibanat.rs

Prema Rešenju o raspodeli sredstava u Gradu Pančevo, i u ovoj godini, portalu www.južnibanat.rs dodeljen je novac. Kako se navodi u Rešenju o raspodeli, gradonačelnik Pančeva prihvatio je predlog komisije, da firmi Novinarska agencija „Južni Banat“ d.o.o. bude dodeljno 1,3 milion dinara. Na sajtu Grada još uvek nije objavljena odluka o imenovanju komisije, koja je dala predlog za raspodelu novca, iako u Zakonu o javnom informisanju i medijima, u članu 24, stoji da se odluka o imenovanju mora objaviti na sajtu.

Udruženje novinara Srbije (UNS)

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.