početak GRADSKA Skup naučnika sa temom udžbenik

Skup naučnika sa temom udžbenik

od nedelja
783 pregleda

daliborka-puric-uciteljski-fakultet

UČITELJSKI FAKULTET
Ne međunarodnom naučnom skup „Udžbenik u funkciji nastave i učenja“, koji je održan u petak, 4. novembra, na Učiteljskom fakultetu, predstavljena je monografija u kojoj je objavljeno 46 stručnih i naučnih radova od 68 autora iz Poljske, Slovenije, Bugarske, Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Srbije. Na ovom skupu naučnici istraživači iz pomenutih država predstavili su svoje radove koji se odnose na nastavu, učenje, problemi, ciljevi i perspektive, ali i o samom udžbeniku, kako treba da izgleda, sadržaju, obimnosti, mesto udžbenika danas u odnosu na tehnologiju i slično.
– Učiteljski fakultet u Užicu ovim naučnim skupom nastavlja kontinuitet bavljenja problemom udžbenika, jer je u periodu od 1997. do 2000. godine i realizovao projekat pod nazivom „Vrednosti savremenog udžbenika“. Značaj udžbenika, kao osnovne i obavezne školske knjige, a ponekad i jedine štampane knjige koja ulazi u pojedine domove je nesumljiv. U poslednje vreme otvaraju se brojna pitanja u vezi sa osnovno i srednjoškolskim udžbenikom, počev od kvaliteta, preko politika stavranja i izdavanja do problema izbora za upotrebu u nastavi – rekla je docent Daliborka Purić, prodekan za naučnoistraživački rad Učiteljskog fakulteta, i dodala da je namenjena svim koji se bave problemom udžbenika, naučnicima i stručnjacima, profesorima, nastavnicima, autorima udžbenika, izdavačima, kao i onima koji kreiraju obrazovnu politiku.
Novi zakon o udžbenicima iz 2015. godine izazvao je pažnju javnosti, tako da radovi sa ovog skupa otvaraju probleme i promišljaju rešenja koja se odnose na analizu sadržaja, mesto i njihovu funkciju, oblikovanje udžbenika, nove tehnologije…
Ona je istakla da je najveći doprinos ovog skupa u širenja svesti o važnosti udžbenika i istraživanja svih njegovih aspekata.

uciteljski-fakultet-uzice

Doc. dr Slobodanka Antić sa Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju iz Beograda više od deceniju bavi se problemima udžbenika i pripada beogradskoj školi proučavanja udžbenika, čiji je utemeljivač prof.dr Ivan Ivić, pre 40 godina.
Jedan od problema oko udžbenika je, kako kaže, što imamo paralene sisteme, s jedne strane struku i nauku, a s druge strane politiku, koja daje neka druga rešenja.
– Više izdavača i nastavnici koji nisu obučeni kako da biraju, otvaraju potencijalni prostor za korupciju. Udžbenici su uznapredovali u grafičkom rešenju, ali ključna pitanja su da u prvom redu mora da ima korisnika, a ne nastavnika, sadržaj koji treba da se prenese, da bude potpuno prilagođen onome koji treba da uči, a u velikom broju slučajeva taj problem nije rešen – rekla je Antić.
Ona se osvrnula i na današnju tehnologiju i ocenila da digitalno rešenje udžbenika je samo atraktivno i može povećati motivaciju, ali je bitan sadržaj, da li se razume i slično.
– Digitalni udžbenik je samo sredstvo, ako se pre toga reše drugi problemi. Dobra kreativna nastava može biti efikasna i nije nužno tehnologija povezana sa kvalitetnijom nastavom – objasnila je Antić.
Ovaj skup je održan u organizaciji Učiteljskog fakulteta Užice, Univerziteta u Primorskoj, Pedagoški fakultet u Kopru iz Slovenije i univerzitetima iz Češke i Slovačke.

Z. G.

Comments

comments

Povezani tekstovi

Napišite komentar

* Koristeći ovaj obrazac slažete se da podatke čuvamo i koristimo na našem sajtu.