ОШ НАДА МАТИЋ
У првој фази пројекта Најбољи најбољима, који има за циљ промоцију знања, талента, позитивних вредности и подршку даровитим ученицима, бивши ђаци OШ „Нада Матић“ из Ужица презентовали су знање из својих области нашим садашњим ученицима. Реализација пројекта настављена је и током месеца децембра.
Ученици од петог до осмог разреда, уз подршку и помоћ својих предметних наставника, били су укључени у другу фазу пројекта под називом Таленат на делу. Осмишљавали су, креирали и припремали радионице и активности које су обухватале садржаје управо из оних области које су презентовали и наши бивши ученици на Сајму знања. У овој фази пројекта, реализованој 23. децембра 2016. године, наши талентовани ученици представили су својим вршњацима и наставницима знање и умеће из области ликовне и музичке уметности, српског језика и књижевности, биологије и хемије. Млади биолози, ученици седмог разреда презентовали су резултате свог рада на тему Снови, коју су истраживали са медицинског становишта, али и кроз многобројне занимљивости везане за митологију, књижевност, народна веровања, тумачење снова у историји. Подстакнути оним што су сазнали од студенткиње медицине Милице Шуљагић, наше бивше ученице која је одржала предавање на тему Учење, ученици су истражили и припремили ову тему на свој начин, бавећи се проблемом учења и памћења. Инспирисани оним што је на Сајму знања представила студенткиња књижевности Драгана Ћосовић, ученице седмог разреда показале су свој раскошни таленат, рецитујући текстове других аутора, али и песме које су саме написале. Занимљиви огледи у хемији били су предмет интересовања ученика осмог разреда који су својим вршњацима презентовали огледе: реактивност метала, реактивност метала са киселинама и хемијски вулкан. У музичком делу, свој таленат је представила ученица шестог разреда Ђурђица Алексић, свирајући на виолини композиције: Старофранцуска песма, Шиндлерова листа и Сичилијана. Из области ликовне културе, ученици су имали задатак да креирају и обликују различите карактере, користећи основне геометријске облике: кругове, троуглове и квадрате. Било је потребно осмислити оригинално и аутентично ликовно решење, а инспирација за рад им је била презентација и предавање Теорије форме у обликовању карактера које је одржао Димитрије Стојменов, графички дизајнер и бивши ученик наше школе. Ученици су осмишљавали различите карактере, користећи претходно стечено знање из теорије форме о грађењу ликовне композиције. У својим радовима, на маштовит начин, приказали су како се свет природе може транспоновати у геометријске облике. Кроз овај начин рада, истакнута је и повезаност ликовне културе са математиком, информатиком и техничким образовањем. Ученици су радили у пару, колаж-техником, а од насталих радова је сачињена изложба.
Поред средњошколаца и студената, наших бивших ђака, пројектом су били обухваћени многобројни ученици који су присуствовали њиховим предавањима и презентацијама, као и велики број ученика, учествујући у истраживачким активностима и креативним радионицама, као и презентацијама које су за циљ имале вршњачку едукацију.
Веома велико интересовање које су ученици показали за овај вид активности, укљученост великог броја ученика, њихово ангажовање, мотивисаност и труд, али и промовисање позитивних вредности, знања, умећа и талента, намеће потребу и обавезу да се са реализацијом овог пројекта настави и наредних година.
Д. Илић Мићовић