DRAGANA MITROVIĆ – „FORMA“
Prodavnica obuće „Forma“ u Užicu postoji skoro dve decenije. Vlasnici Zoran i Dragana Mitrović, od tada pa do danas, omogućili su Užičanima i Užičankama da nose najmodernije i najkvalitetnije marke italijanske obuće.
– Prodavnica obuće „Forma“ počela je sa radom u novembru 1999. godine. Bili smo među prvim privatnim radnjama u Užicu. „Forma“ je porodična firma. Počeli smo od jedne radnjice od petnaest kvadratnih metara, da bi danas stalnim radom i ulaganjem došli do firme koja zapošljava 15 radnika na četiri prodajna mesta i to dva u Užicu i po jedno u Prijepolju i, odnedavno, na Zlatiboru. Krenuti među prvima i opstati u vrhu u veoma teškoj tržišnoj utakmici, kroz nepune dve decenije, podatak je koji nas raduje, ali i obavezuje. Posebnu pažnju usmeravamo na kvalitet, koji u korak prati najnovije modne trendove. I ne samo to, već osluškujemo potrebe naših kupaca čija su očekivanja u pogledu udobnosti vrlo visoka – rekla je Dragana Mitrović.
U neprekidnoj trci sa modom „Forma“ iz sezone u sezonu raspolaže veoma širokim asortimanom modne kožne obuće, koji zadovoljava različite ukuse i stilove života.
– Jedan od najpoznatijih italijanskih brendova, koji je ujedno i među najomiljenijima kod naših kupaca je „Nero Đardini“ (Nero Giardini). U korak sa njim ide i „Napoleoni“, „Mario Bruni“, „Lorenci“, „Laura Biađoti“, koji su jedinstveni po svojoj eleganciji, ekskluzivnosti i originalnosti među modnim trendovima. Poslednjih godina i proizvođači iz Španije su se izborili za vodeća mesta u industriji obuće i odnedavno modeli kompanije „Đuzepo“, prisutni su u našim radnjama. Naime, reč je o firmi koja je za neverovatno kratko vreme osvojila mlade u svetu svojim izuzetno neobičnim formama kao i materijalima, koje koristi u izradi. Ono što moram da istaknem je da imamo izuzetnu saradnju sa domaćim proizvođačem obuće „Paar“ iz Batajnice, koji je zasigurno vodeći u Srbiji po kvalitetu, modernom dizajnu i udobnosti – navela je naša sagovornica.
Ono što je posebno interesantno, kada je „Forma“ u pitanju, jeste, što ova firma, najverovatnije jedina u Srbiji, a i šire, ima prodavnicu samo muške obuće, koja se nalazi kraj ulaza u EPS.
– Prema rečima kupaca koji nam dolaze iz cele Srbije, mi smo jedina radnja na prostoru bivše Jugoslavije, koja u ponudi ima samo mušku obuću. Zbog takvog koncepta radnje, dobijamo izuzetne pohvale, jer se muškarci, kako kažu, konačno negde osećaju privilegovano. Naravno, naši veliki kupci su dame, koje su, što moram istaći, izuzetno istančanog ukusa i izgrađenog stila. Zbog toga uvozimo znatno veće količine ženske obuće, kao i moderne ženske tašne od kože, po kojima je „Forma“ takođe postala prepoznatljiva – rekla je Dragana.
Inače, što se nosi u Milanu od obuće, to se sigurno može naći u „Formi“, jer Draganina ažurnost u praćenju mode i trendova je neprekidna, a to nije uopšte lako. Ali, nije samo fizički doneti obuću i prodavati je. Kada se uđe u neku od radnji, osetiće se nešto više, a to je, kako i sama Dragana kaže, duh i lepota Italije.
– Pratiti sve što modne kuće diktiraju i preneti lepotu i dah Italije na naš prostor kroz boje, forme, materijale – nimalo nije jednostavno. Sve zahteva stalno sticanje znanja i usavršavanja, prisutnost na italijanskom tržištu, finansijska ulaganja i puno vremena. Trudimo se da lepotu Italije prenesemo na naš prostor. Svaki detalj u svim našim lokalima, zidovi, stolice, kako je roba izložena, aranžiranja i slaganje boja, sve je preneto iz Italije. I niko ne ume to da uradi kao Italijani. Naravno, za to mora da se ima prostor. Naima, dva puta godišnje, u februaru i septembru, posećujemo Sajam mode u Milanu. To je zapravo najveći sajam obuće, gde se za četiri dana predstave svi veliki svetski proizvođači obuće. Upravo se spremamo za sajam letnje kolekcije 2019-2020, koji počinje 15. septembra – kazala je Dragana.
Na pitanje kako uspevaju da skoro dve decenije opstaju u samom vrhu u prodaji obuće, Dragana kaže:
– Obezbediti dvadesetogodišnji opstanak je težak zadatak za svakog poslodavca. Sem što se morate izboriti za tržište i kvalitetom, dizajnom i dobrom cenom osvojiti kupce, naš zadatak je da zadržimo likvidnost, to jest ispoštujemo proizvođače i sve obaveze prema državi. Moram istaći da kupovna moć slabi, što stvara dodatni problem u poslovanju. Najveći kamen spoticanja predstavlja nelojalna konkurencija. Prisutnost sive ekonomije je problem broj jedan za sve nas, koji poštujemo zakone i redovno izmirujemo sve obaveze prema državi. Zatim, svaki naš radnik je menadžer u ovoj firmi. Radnici su stub i srce „Forme“. Na Zlatiboru imamo četiri radnika i ja peta, i svi govorimo engleski jezik, jer dosta ima stranaca, najviše Kineza i Arapa.
Inače, ovih dana u radnje „Forme“ stižu novi modeli jesenje kolekcije, a prvi modeli koji najavljuju jesen, već su u prodaji.
Draganin lični moto je: „Moda prolazi, stil je večan“.
– To je nešto čega se ja držim u ovom poslu. Isto tako i kod boja. Najmodernija je ona boja koja tebi najbolje stoji. Žena kada se dobro oseća u cipeli, garderobi i parfemu, ima moć kojom može da osvaja. Dobija neku energiju koja je vodi napred. To je neka vodilja i u mom životu – rekla je Dragan.
Putujući po Evropi, Dragan je primetila da se uglavnom nosi ravna obuća.
– Svi su u ravnoj obući. A kod nas je još zadržana elegantna cipela, te su kod nas žene još uvek lepo obučene i obuvene, i to ne samo na poslu, već i privatno i u šetnji. Možda zbog toga kažu da su srpske žene najlepše u Evropi.
Zvezdana Gligorijević (Užička nedelja 993)