Донели дах Италије у Ужице

- Најомиљенији бренд код наших купаца је најпознатији италијански бренд „Неро Ђардини“ - Једина продавница само мушке обуће на тлу бивше Југославије -

ДРАГАНА МИТРОВИЋ – „ФОРМА“
Продавница обуће „Форма“ у Ужицу постоји скоро две деценије. Власници Зоран и Драгана Митровић, од тада па до данас, омогућили су Ужичанима и Ужичанкама да носе најмодерније и најквалитетније марке италијанске обуће.
– Продавница обуће „Форма“ почела је са радом у новембру 1999. године. Били смо међу првим приватним радњама у Ужицу. „Форма“ је породична фирма. Почели смо од једне радњице од петнаест квадратних метара, да би данас сталним радом и улагањем дошли до фирме која запошљава 15 радника на четири продајна места и то два у Ужицу и по једно у Пријепољу и, однедавно, на Златибору. Кренути међу првима и опстати у врху у веома тешкој тржишној утакмици, кроз непуне две деценије, податак је који нас радује, али и обавезује. Посебну пажњу усмеравамо на квалитет, који у корак прати најновије модне трендове. И не само то, већ ослушкујемо потребе наших купаца чија су очекивања у погледу удобности врло висока – рекла је Драгана Митровић.


У непрекидној трци са модом „Форма“ из сезоне у сезону располаже веома широким асортиманом модне кожне обуће, који задовољава различите укусе и стилове живота.
– Један од најпознатијих италијанских брендова, који је уједно и међу најомиљенијима код наших купаца је „Неро Ђардини“ (Nero Giardini). У корак са њим иде и „Наполеони“, „Марио Бруни“, „Лоренци“, „Лаура Биађоти“, који су јединствени по својој елеганцији, ексклузивности и оригиналности међу модним трендовима. Последњих година и произвођачи из Шпаније су се изборили за водећа места у индустрији обуће и однедавно модели компаније „Ђузепо“, присутни су у нашим радњама. Наиме, реч је о фирми која је за невероватно кратко време освојила младе у свету својим изузетно необичним формама као и материјалима, које користи у изради. Оно што морам да истакнем је да имамо изузетну сарадњу са домаћим произвођачем обуће „Paar“ из Батајнице, који је засигурно водећи у Србији по квалитету, модерном дизајну и удобности – навела је наша саговорница.
Оно што је посебно интересантно, када је „Форма“ у питању, јесте, што ова фирма, највероватније једина у Србији, а и шире, има продавницу само мушке обуће, која се налази крај улаза у ЕПС.
– Према речима купаца који нам долазе из целе Србије, ми смо једина радња на простору бивше Југославије, која у понуди има само мушку обућу. Због таквог концепта радње, добијамо изузетне похвале, јер се мушкарци, како кажу, коначно негде осећају привилеговано. Наравно, наши велики купци су даме, које су, што морам истаћи, изузетно истанчаног укуса и изграђеног стила. Због тога увозимо знатно веће количине женске обуће, као и модерне женске ташне од коже, по којима је „Форма“ такође постала препознатљива – рекла је Драгана.


Иначе, што се носи у Милану од обуће, то се сигурно може наћи у „Форми“, јер Драганина ажурност у праћењу моде и трендова је непрекидна, а то није уопште лако. Али, није само физички донети обућу и продавати је. Када се уђе у неку од радњи, осетиће се нешто више, а то је, како и сама Драгана каже, дух и лепота Италије.
– Пратити све што модне куће диктирају и пренети лепоту и дах Италије на наш простор кроз боје, форме, материјале – нимало није једноставно. Све захтева стално стицање знања и усавршавања, присутност на италијанском тржишту, финансијска улагања и пуно времена. Трудимо се да лепоту Италије пренесемо на наш простор. Сваки детаљ у свим нашим локалима, зидови, столице, како је роба изложена, аранжирања и слагање боја, све је пренето из Италије. И нико не уме то да уради као Италијани. Наравно, за то мора да се има простор. Наима, два пута годишње, у фебруару и септембру, посећујемо Сајам моде у Милану. То је заправо највећи сајам обуће, где се за четири дана представе сви велики светски произвођачи обуће. Управо се спремамо за сајам летње колекције 2019-2020, који почиње 15. септембра – казала је Драгана.


На питање како успевају да скоро две деценије опстају у самом врху у продаји обуће, Драгана каже:
– Обезбедити двадесетогодишњи опстанак је тежак задатак за сваког послодавца. Сем што се морате изборити за тржиште и квалитетом, дизајном и добром ценом освојити купце, наш задатак је да задржимо ликвидност, то јест испоштујемо произвођаче и све обавезе према држави. Морам истаћи да куповна моћ слаби, што ствара додатни проблем у пословању. Највећи камен спотицања представља нелојална конкуренција. Присутност сиве економије је проблем број један за све нас, који поштујемо законе и редовно измирујемо све обавезе према држави. Затим, сваки наш радник је менаџер у овој фирми. Радници су стуб и срце „Форме“. На Златибору имамо четири радника и ја пета, и сви говоримо енглески језик, јер доста има странаца, највише Кинеза и Арапа.
Иначе, ових дана у радње „Форме“ стижу нови модели јесење колекције, а први модели који најављују јесен, већ су у продаји.
Драганин лични мото је: „Мода пролази, стил је вечан“.
– То је нешто чега се ја држим у овом послу. Исто тако и код боја. Најмодернија је она боја која теби најбоље стоји. Жена када се добро осећа у ципели, гардероби и парфему, има моћ којом може да осваја. Добија неку енергију која је води напред. То је нека водиља и у мом животу – рекла је Драган.
Путујући по Европи, Драган је приметила да се углавном носи равна обућа.
– Сви су у равној обући. А код нас је још задржана елегантна ципела, те су код нас жене још увек лепо обучене и обувене, и то не само на послу, већ и приватно и у шетњи. Можда због тога кажу да су српске жене најлепше у Европи.

Звездана Глигоријевић (Ужичка недеља 993)

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.