ЛУКА КОТОРЧЕВИЋ РЕЛИ ВОЗАЧ
Данас, 5. децембра, код градоначелника Ужица Тихомира Петковића, приређен је пријем за ужичког младог аутомобилског шампиона Луку Которчевића. Подсетивши се на аутомобилске асове Милована и Микицу Веснића, и Вићентија Савића, градоначелник је представио двадестогодишњег Луку Которчевића као њиховог будућег наследника.
– Оно што јесте за понос да имамо новог спортског шампиона и на нама је да му погнемо када су у питању материјални услови да и наредних година осваја што више титула. На нама је да издвојимо више новца, али због ограничења, нисмо у могућности много, али ћемо помоћи да нађе значајног спонзора из Ужица – рекао је Петковић и пожелео Которчевићу срећу у даљем такмичењу.
Нова нада аутомобилизма Лука Которчевић, студент друге године Математичког факултета у Београду, са картингом је почео да се бави са 13 година, а на ауто трке је кренуо са 16 година, с обзиром да му возачка дозвола није била потребна за неког ко се претходно успешно бавио картингом.
– Ауто трке возим већ три и по године и највећи успех сам постигао ове године, освојивши три шампионске титуле – прва је на релији у класи Н, Национална класа, а друге две шампионске титуле сам освојио на брдским тркама унутар јуниорске и сениорске класе. Дефинитвно, због мог главног спонзора не би било изводљиво возити све три дисциплине, а камоли узети три шампионске титуле. Узети три титуле унутар једне сезоне ретко се дешавало, у ствари, до сада се и није дешавало. Имао сам намеру да узмем четири, због инцидента нисам успео у последњој трци, био сам трећи – рекао је нови млади ужучки ас и додао да ће се потрудити да буде бољи идуће године.
Лука је такође победник и Србија релија, који се возио у Ужицу., највећег такмичења на Балкану, па и у Европи.
Међутим, као и у многим спортовима, и у овоме је проблем спонзора, јер аутомобилизам није нимало јефтин спорт. Лука каже да вози у Националној класи, што је на аматерском нивоу, али по финансијској конструкцији далеко је од аматерског нивоа. Према његовим речима у овој класи, где се вози „југо“, ова сезона, у којој није било много кварова и куповина аутомобила, коштала је око 10.000 евра, а у некој већој класи, где су потребни јачи аутомобили, сезона кошта много, много више.
– Сада када имам ове три титуле, пробаћу да нађем неку већу финансијску помоћ да бих се опробао у јачој класи. Ако то успем, ако добијем озбиљнији аутомобил, бранићу част Србије у генералној класи, у најјачој класи аутомобила – рекао је Лука, коме су идоли Микица и Милован Веснић, са којима се нада некој сарадњи, уколико доспе до више класе.
А да је озбиљан у својој намери да крене напред, на многе промене, види се по његовој коси, коју је префарбао у жуто.
– Боја косе је ситна промена и биће много радикалних промена да успем – прокоментарисао је млади рели возач.
Иако је млад, у његовој аутомобилској средини се већ говори о њему као о ферплеј играчу.
– Било је на трци у Беранима, где је дошло до инцидента и победник трке је окривљен за то, па су му одузели бодове, а самим тим и победу. Међутим, моја камера је снимила инцидент, показао сам то судијама и на основу тог снимка утврђено је да он није крив, па су му вратили прво место и он ми је јако захвалан – описао је Лука.
Иначе, Лука је студент Математичког факултета на смеру информатика и програмирање.
– Факулет ћу сигурно завршити, то је нешто што ме јако занима, али не одусутајем од трка и веће амбиције полажем у аутомобилизам. Ако бих нашао већег спонзора, волео бих да се испорбам у тој нашој генералној класи унутар нашег шампоиона и да извозам пар трка на Балкану. Надам се да ћу у наредне три до четири године успети да уђем унутар јуниорске класе у европском шампионату, одакле бих могао да идем даље – рекао је Лука.
О опасностима овог спорта не размишља много, јер каже да су данас аутомобили доста сигурни.
– Возач више размишља шта може да се догоди аутомобилу, како ће да га поправи, него што размишља шта може њему самом да се деси. Аутомобили су у том погледу доста сигурни – закључио је Лука.
З. Г.