početak AKTUELNO Radionice u podnožju švajcarskih Alpa

Radionice u podnožju švajcarskih Alpa

od nedelja
535 pregleda

INTERKULTURALNA RAZMENA U ŠVAJCARSKOJ

ALPI

Užički centar za prava deteta omogućio je inerkulturalnu razmenu za 10 učenika užičkih srednjih škola u Švajcarskoj u Pestaloci dečijem selu od 28.7. do 13.8.2015. godine. Jasmina Žeravčić, školski psiholog OŠ „Dušan Jerković“ bila je supervizor užičkim učenicima i učestvovala je u interkulturalnoj razmeni, saradnji i profesionalnom usavršavanju sa kolegama supervizorima iz Moldavije, Ukrajine, Makedonije i Srbije.
Osnova edukacije je interkulturalna razmena i podrška učenicima da se kroz kvalitetno obrazovanje uključe i da budu vršnjački edukatori na vrlo važne teme: dečija prava, migracije, rešavanje konflikata, osnaživanje omladine u ostvarivanju jednakosti među polovima, LGBT, interkulturalna komunikacija….
„Kvalitetne edukacije omogućuju ne samo sticanje znanja iz pomenutih oblasti, već i veštine kojima se omogućava da učesnici, kada dođu u matične zemlje, donesu važne promene“, kaže Jasmina. „Te promene se odnose, pre svega, na promenu sistema vrednosti u društvu i dovode do smanjenja diskriminacije i netolerancije, kao i nasilja koje je u porastu u obrazovnom sistemu u Srbiji. Takođe, omogućeni su odličani primeri – kako se primenom dečjih prava može omogućiti kvalitetna inkluzija i participacija mladih. Tako se i mladi i njihovi supervizori osnažuju da preuzmu odgovornost za adekvatno postupanje i da se uključe u zaustavljanje nejednakog postupanja prema određenim grupama u društvu“.
nji 337Svaki momenat koji nije zahtevao da se radi i sedi u zatvorenom prostoru, iskorišćen je tako što su se radionice odvijale u prelepim predelima podno švajcarskih Alpa. U lepoti prirode, otkrivala se drugačija kreativnost dece, koja su imala još više intelektualnih i materijalnih produkata rada. Ono što se cenilo su ideje, bez obzira na originalnost, zatim evaluacije, odnosno konkretne povratne informacije o radu zaposlenih u selu, tako da se na licu mesta vršila korekcija rada, što daje upotrebnu vrednost evaluaciji, koja je u Srbiji više formalna nego upotrebna, kazala nam je Jasmina. Poštovanje pravila, odgovornost za sopstvene postupke, kao i poštovanje vremena bila je obaveza i za učesnike i za zaposlene.

nji 393

„Ono što se učesnicima radionice učinilo vrlo zanimljivim je poštovanje identiteta svakog od učesnika kao i njegovih/njenih individualnih mogućnosti u učesvovanju“, dodaje Jasmina Žeravčić.
„U okviru obuke omogućene su nam i ekskurzije u Lucern, Cirih, Rajnine vodopade, Santis – 2502 metara visok vrh Alpa. Prvo pravilo u Pestaloci selu je da se uživa i da se zabavi. Bilo je radno, ali prvo pravilo se poštovalo do kraja“, sa osmehom dodaje školski psiholog OŠ „Dušan Jerković“ iz Užica.

M.R. Pejović, J.Žeravčić

Comments

comments

Povezani tekstovi

Napišite komentar

* Koristeći ovaj obrazac slažete se da podatke čuvamo i koristimo na našem sajtu.