početak GRADSKA Škole se bore za učenike

Škole se bore za učenike

od nedelja
775 pregleda

LJUBINKO ZLATIĆ, PEDAGOG OŠ „STARI GRAD“
Poslednjih godina u našem gradu je primetno da postoji nadmetanje između škola da privuku što više dece. Zbog čega je to tako, razgovarali smo sa Ljubinkom Zlatićem, pedagogom u OŠ „Stari grad“. Ujedno, Zlatić je napravio analizu završnih ispita gradskih osnovnih škola na osnovu zvaničnih podataka.
– Ljudi su oduvek težili da usavršavaju svoj rad, da bolje rade i budu što uspešniji. Odnosi se to, kako na lični, privatni plan, tako i na rad u firmi, ustanovi, instituciji. Školstvo, odnosno prosveta, kao delatnost od posebnog društvenog značaja, tim je pozvanija da stalno usavršava svoj rad i da postiže sve bolje i bolje rezultate. U našem gradu, tokom poslednjih desetak godina, iz godine u godinu se smanjuje broj učenika. Skoro sve gradske škole susreću sa ovim problemom. U seoskim školama je situacija još dramatičnija. U periodu od pre 15-20 godina, opštine Srbije su svojim odlukama određivale područja školskih reona osnovnih škola u kojima je obavezno pohađanje nastave za svu decu sa teritorije te škole. Sada se „demokratizujemo“, ta obaveza ne postoji, pa je sve masovnija pojava da roditelji svoju decu upisuju u škole udaljene i kilometar, pa i više, iako imaju školu preko puta svoga stana, kuće – rekao je Zlatić i dodao da se užički prosvetari trude da što boljim radom i uspešnijim rezultatima zaustave, ili barem smanje osipanje učenika sa kojim se iz godine u godinu susreću.
Što se tiče analize završnih ispita, Zlatić je za Užičku nedelju napravio analizu na osnovu zvaničnih podataka.
– Jedan od veoma validnih pokazatelja rada osnovne škole su rezultati koje učenici postižu na završnom (ranije kvalifikacionom) ispitu. Rezultati se sa posebnom pažnjom i ozbiljnošću analiziraju u našoj školi, jer smatramo da uspesi koje na tim ispitima postižemo predstavljaju jedan od najvažnijih pokazatelja kvaliteta našeg rada i rada naših učenika. Na završnim ispitima iz 2016. godine najbolji rezultat na testu iz srpskog jezika su postigli učenici iz OŠ „Stari grad“ sa prosečno osvojenih 7,50 bodova po učeniku; na drugom mestu je Prva osnovna škola „Kralj Petar II“ sa prosečnih 7,30 bodova; treće mesto je sa prosečnih 7,12 bodova osvojila OŠ „Dušan Jerković“; na četvrtom mestu je OŠ „Nada Matić“ sa 7,09 bodova prosečno po učeniku, dok je najslabiji rezultat postigla OŠ „Slobodan Sekulić“ sa 6,82 boda. Kada je reč o matematici, najbolji su bili učenici OŠ „Dušan Jerković“ sa prosečno 5,78 bodova po učeniku, na drugom mestu je Prva osnovna škola „Kralj Petar II“ sa 5,67 bodova, treći su učenici iz OŠ „Slobodan Sekulić“ sa 5,50 bodova, a poslednja OŠ „Aleksa Dejović“ sa prilično slabim rezultatom, od samo 4,00 prosečna boda po učeniku. U kombinovanom testu, učenici OŠ „Stari grad“ bili su prilično ubedljivi sa 7,17 prosečno osvojenih poena, drugi su učenici Prve osnovne škole „Kralj Petar II“ sa prosečnih 6,75 bodova, potom učenici OŠ „Nada Matić“ na trećem mestu sa 6,44 boda; najslabiji je rezultat učenika škole iz Krčagova sa prosečno 5,77 bodova. Kada smo sabrali sve ove poene, konstatovali smo da su u ukupnom zbiru prosečno osvojenih poena, na poslednjem završnom ispitu 2016. godine najuspešniji bili učenici iz OŠ „Stari grad“ sa 19,93 poena. Učenici ove škole su bili najbolji iz srpskog jezika, kao i iz kombinovanog testa, što je bilo odlučujuće za ukupno najbolji rezultat. Na drugom mestu je Prva osnovna škola, treća je OŠ „Dušan Jerković“ sa prosečnih 19,17 poena, dok je najslabiji rezultat učenika škole iz Sevojna sa prosečno 17,33 poena – prikazao je Zlatić rezultate.
Pored ove analize Zlatić je napravio analizu prethodnih pet godina.
– Uočavamo velike razlike u broju osvojenih poena na završnim ispitima iz 2015. i 2016. godine u odnosu na prethodne tri godine. To je rezultat različitog računanja bodova koje su učenici postizali na testovima.
– Iz srpskog jezika je najuspešnija bila OŠ „Stari grad“ koja je imala tri prva ranga (tj. najbolje rezultate tih godina) i dva puta je bila peta što je prosečan rang 1,64. Drugo mesto dele škole Prva osnovna škola i OŠ „Dušan Jerković“ sa prosečnim rangom 2,80. Pri tome je Prva osnovna škola po jednom zauzela prvo, drugo i treće mesto i dva puta četvrto mesto, a OŠ „Dušan Jerković“ bila je jednom druga i četiri puta treća. Najslabiji rezultat sa prosečnim rangom 5,20 ima škola OŠ „Slobodan Sekulić“ koja je jednom bila četvrta, dve godine je bila peta i dve godine šesta.
– Iz matematike prvo mesto dele Prva osnovna škola i OŠ „Dušan Jerković“ sa prosečnim rangom 2,00. Pri tome je Prva osnovna škola bila dva puta prva, takođe dva puta druga i jednom četvrta, dok je OŠ „Dušan Jerković“ bila jednom prva, tri puta (tj. tri godine) druga i jednom treća. Na drugom mestu je OŠ „Stari grad“ čiji su učenici iz matematike bili dva puta prvi, jednom treći i dva puta četvrti. Najslabiji rezultat su ostvarili učenici OŠ „Aleksa Dejović“, koji su jednom bili treći, jednom peti i tri puta, odnosno tri godine šesti.
– Kombinovani test se u prethodnih pet godina polagao tri puta, a najbolji rezultat su ostvarili učenici OŠ „Stari grad“, koji su dva puta bili najbolji, a jedne godine su delili treće i četvrto mesto sa još jednom školom. Na drugom mestu je OŠ „Nada Matić“ koja je jednom bila druga, a dva puta treća, dok najslabiji rezultat dele škole iz Krčagova i Sevojna.
– U ukupnom zbiru rezultata, sa oba ili sva tri testa, u prethodnih pet godina najbolji rezultat su ostvarili učenici OŠ „Stari grad“ koji su četiri godine bili najbolji, a jedne godine su bili četvrti. Sledi na drugom mestu Prva osnovna škola, koja je jedne godine bila prva, dva puta je bila na drugom mestu, jedne godine je bila treća i jedne godine četvrta. Na trećem mestu je OŠ „Dušan Jerković“, koja je po dva puta bila na drugom i trećem mestu i jedne godine na četvrtom mestu. Najslabiji rezultat je ostvarila OŠ „Slobodan Sekulić“, koja je imala tri peta i dva šesta ranga.
Na pitanje kako komentariše slabije rezultate pojedinih škola, naš sagovornik kaže:
– Konstatujem da se osetno slabiji rezultati škola iz Krčagova i Sevojna mogu objasniti i izraženijim karakteristikama prigradskih škola u odnosu na ostale četiri gradske škole.
Na kraju Zlatić je rekao da je prosek iz srpskog jezika škola iz Užica bolji u odnosu na druge opštine u okrugu, a okrug je u poređenju sa republikom malo slabiji. Matematika je u odnosu na opštine najbolja u Užicu u odnosu na okrug, a okrug je iznad proseka u republici.

Z. G.

Comments

comments

Povezani tekstovi

Napišite komentar

* Koristeći ovaj obrazac slažete se da podatke čuvamo i koristimo na našem sajtu.