Туристичка организација Ужице
Караван Моја Србија и Ужичко лето
Туристичка организација Србије прави ове године једну од највећих промотивних кампања под називом „Караван моја Србија“ која је искључиво везана за домаћи туризам. Анализом се дошло до податка, иако Србија годишње приходује милијарду долара од иностраног туризма, да у спољнотрговинском билансу стално бележи дефицит. Израчунато је да домаћи туристи у иностранству потроше три милијарде долара, што значи да само путем туризма из земље сваке године изађе две милијарде долара. Зато је ове године кампања усмерена превасходно на домаће туристе. Пре свега да се промовишу домаће дестинације и промене навике домаћих туриста. Циљ је да не иду једном годишње на море, већ да свој одмор распореде на више дана у току године које би провели на српским дестинацијама. Србија нуди викенд туризам, сити брејк, планински, бањски туризам…
„Караван Моја Србија“ ове године почиње на градском тргу у Ужицу у петак 12. јуна с почетком у 11 часова и трајаће до 21 сат увече. Биће промоција више туристичких организација из десет највећих градова Србије… Београд, Нови Сад, Ниш, Крагујевац, Суботица, Лесковаца, Краљево, Нови Пазар, Чачак и Ужице. Медијски покровитељ је РТС, а биће плаћена и медијска кампања на друштвеним мрежама. На тргу ће за посетиоце бити дегустација традиционалних српских производа, а организује се и наградна игра. Биће представљена целокупна понуда регије Западна Србија… Ужице, Златибор, Златар, Бајина Башта.
Караван сваког наредног викенда одлази у два нова града, а током недеље у емисијама РТС-а ће се интезивно промовисти градови кроз које је караван прошао.
Удружење струковних туристичких водича „Капедунум“ из Ужица ће 12. јуна спровести трочасовну пешачку туру са градског Трга, током које ће се обићи топ десет туристичких дестинација града, које су интересантне потенцијалним туристима. Циљ је да се посетиоци околних дестинација, Златибора, Таре, Мокре Горе… мотивишу да посете Ужице макар један дан у току посете ових дестинација. Топ дест дестинација у Ужицу су, како кажу у удружењу „Капедунуму“, Трг Светог Саве, Ракијска пијаца, Црква Светог Марка, Фабрика муниције у Народном музеју, градски пијац, главна улица, кућа комплет лепиње код Шуљаге, плажа, хидроцентрала и градски Трг.
Што се тиче овогодишње манифестације Ужичко лето, она ће се организовати у сарадњи са Градским културним центром. Почело је са мото скупом који је већ одржан, а „лето“ ће трајати до 5. септембра. Биће укупно 24 најразличитијих дешавања, од којих ће нека трајати по неколико дана, попут Лицидерског срца. Туристичка организација приређује две дечије представе у Малом парку, два бесплатна концерта на Тргу и наступ балетске школе. Биће два фестивала, Лицидерско срце и Парк фест. Ове године је за Ужичко лето издвојено 800.000 динара, кажу у Туристичкој организацији.
У Градском културном центру у оквиру Ужичког лета од 22. до 25. јуна, у клубу ГКЦ-а, одржава се филмска пројекција остварења из Француске у оквиру „Француског филмског каравана“. Од 29. јуна до 9. јула организује се радионица „Мале архитекте“, намењена најмлађим суграђанима, где ће они имати прилику заједно са архитектама из Ужица да дизајнирају и праве комаде намештаја који ће касније остати у употреби у ГКЦ-у. Од 5. до 12. јула биће одржан АРНОМ- уметнички караван на Тргу. АРНОМ је ариљска летња музичка манифестација. на којој се окупљају најмлађи из целе Србије. Поставка изложбе везана за ову манифестацију ће бити на градском Тргу, а састоји се од 16 металних конструкција где ће бити приказане фотографије досадашњих АРНОМ- фестивала. 26. јула у ГКЦ-у биће наступ фламенко групе из Београда. У питању је Соникет, који први пут наступа у Ужицу. 15. августа у башти ГКЦ-а биће концерт рок састава „Ортодокс келтс“. и за сам крај Ужичког лета 25. или 26. септембра, гост ГКЦ-а биће чувени панк бенд из Загреба „Хладно пиво“.
Љ.К.