početak EKONOMIJA Uspeh nije došao slučajno

Uspeh nije došao slučajno

od nedelja
1,8K pregleda
Tim kompanije "TEXTIL UE"

Tim kompanije “TEXTIL”

Jelena Pavlović, TEXTIL

Kompanija Tekstil uspešno posluje već više od 20 godina i za to vreme je postala lider u svojoj branši. Zahvaljujući posvećenosti poslu i činjenici da konstantno ulažu u razvoj zaposlenih, nije iznenađenje što je ova kompanija lider u svojoj branši. Razgovarali smo sa direktorkom Jelenom Pavlović, koja otkriva kako je kompanija uspela toliko dugo da opstane, kako se bore sa konkurencijom i na koji način država može da pomogne preduzetnicima.

Na samom početku mi možete reći nešto više o kompaniji, koliko dugo već posluje i u kojim gradovima sve radite?
Kompanija Tekstil postoji od 1991. godine i u tom periodu se razvila od malog trgovinskog preduzeća od nekoliko zaposlenih u veoma uspešno srednje preduzeće koje se bavi veleprodajom metraže na teritoriji Balkana i nekolicine zemalja Evropske unije. Sa sedištem u Užicu, kancelarijom u Beogradu, saradnicima na teritoriji BiH, Hrvatske i Makedonije uspevamo da se naši materijali nađu u kolekcijama većine regionalnih brendova. Zahvaljujući visokom stepenu posvećenosti poslu, profesionalizmom u pristupu, verovanjem u potencijal svakog zaposlenog, stalnom brigom o klijentima i stalnom ulaganju zaista opravdavamo lidersku poziciju u svojoj branši.

Godina 2014. je završena i koliko je ona bila uspešna za vašu kompaniju?
Godina za nama je bila zaista izazovna, i slobodno mogu reći jedna od najtežih u poslednjih par godina. Prirodne katastrofe koje su zadesile našu zemlju itekako su se odrazili na poslovanje. Nepovoljna poslovna klima je još više doprinela težem oporavku i vraćanju na plan. Pozitivnim mogu da nazovem iskustvo i znanje sa kojim smo izašli iz ove godine, kao i želju i volju da to iskoristimo kao odskočnu dasku za ovogodišnji rad.

KOV_9244
Svedoci smo da se u poslednje vreme dosta firmi gasi, ali Teksil uspeva da odoli izazovima. Kako uspevate da se održite na tržištu?
Sa jedne strane na sreću, sa druge nažalost okrenuli smo se sebi i unutrašnjim resursima i u tome je naša najveća snaga. Ako imamo problem tražimo rešenje unutra, ne spolja. To bih svima preporučila, ne samo poslovno, već i privatno.

Koliko Vaša firma trenutno ima zaposlenih?
Trenutno imamo nešto više od 40 zaposlenih. U menadžerskoj strukturi učestvuje oko 30 procenata žena, što mislim da je i evropska norma. Podstičemo i širenje porodice i svake godine imamo po par novorođene dece. Ima i jedna anegdota vezana za taj podatak. U odeljenju gde se razvija dizajn budućih kolekcija poslednje 4 godine, kako koja nova devojka ili žena počne da radi, ostaje trudna. I sada imamo jednu ženu na porodiljskom i jednu koja je trudna. Ali, bez šale, u našoj kompaniji čvrsto verujemo u individualan doprinos svakog zaposlenog, njegov potencijal, doprinos i kreativnost. Zbog toga ne štedimo sredstva za razvoj zaposlenih i trudimo se da kao što smo tržišni lideri u tekstilnoj branši, budemo i lideri u pogledu razvoja ljudi.

Kompanija TEXTIL

Šta je neophodno kako bi se Vaša firma još više razvijala?
Mi nemamo potrebu za direktnom pomoći. Nama je potrebno da država pomogne našim kupcima i da ojača tekstilno tržište. Naime, prerano je otvoreno tržište za uvoz robe bez carine, za zemlje koje su na mnogo višem organizacionom i tehnološkom nivou. To je sada činjenica i ne može da se menja. Ali zato se može pomoći malim i srednjim proizvođačima, kao što to svaka ozbiljna država radi. Sledeće mesto gde mi možemo da povećamo biznis su okolne zemlje, jer dalje je skoro nemoguće ići, a da to nije rad za nekoga. Međutim, u tim okolnim zemljama ne postoji nikakav servis privredi od strane naše države. Carinske procedure su dosta komplikovane.Nekako ispada da je lakše Kinezima i Turcima da se probiju u Hrvatsku, Srbiju ili Bosnu, nego nama međusobno.

Koji su to najveći problemi sa kojima se vi kao firma susrećete u Srbiji i koliko je teško raditi u našoj zemlji kada govorimo o zakonima, porezima i birokratskim pravilima?
Nažalost tekstilna industrija i cela privatna branša nije pomognuta od strane države gotovo nikakvim zakonskim olakšicama i benefitima. Borimo se sa nelojalnom konkurencijom. Većina naših konkurenata nije do kraja legalizovala poslovanje jer ih gotovo niko i ne kontroliše ili je u pitanju korupcija. Izmene zakona o radu nisu ni u jednom segmentu ni podsticajne, ni stimulativne. Mi smo spremni da podelimo naša iskustva, da iznesemo šta bi nam značilo da dobijemo kao stimulans od države, ali nas niko ništa i ne pita, a mi sami imamo toliko obaveza trudeći se da sistem koji imamo bude i dalje održiv, a godine prolaze.

Kada govorimo o konkurenciji koja raste, koji su principi kojima se vodite u tržišnoj utakmici?
Kod nas je to veoma jasno. Mi radimo ovaj posao zato što ga volimo, do sada smo se ostvarili I nismo u grču da nešto moramo. Znači, potpuno legalno poslovanje je prioritet i ono što nas krasi sve ove godine, a to je kvalitet robe i usluge koju možemo da pružimo kupcu. Kada to ne bude održivo, nećemo više ni raditi.

Koji su vam planovi za 2015. godinu? Da li će biti nekih većih ulaganja?
U 2015. i dalje planiramo da razvijamo ljudske resurse, da izvučemo naše potencijale. Bavićemo se pojačano i ispitivanjem tržišta, građenjem partnerskih odnosa sa našim klijentima kao i unapređivanjem usluga koje nudimo. Trenutno tražimo novi adekvatan prostor u Beogradu, jer stari više ne zadovoljava novonastale potrebe. Većih ulaganja sigurno neće biti.

Već duži niz godina dodeljujete nagradu za mladog dizajnera na Beogradskoj nedelji mode. Koliko je to priznanje značajno i koliko ono utiče na afirmaciju mladih dizajnera?
Da, nagrada za najboljeg mladog dizajnera na BFW je jedna zaista značajna nagrada jer obezbeđuje realizaciju naredne kolekcije, a to nije mala stavka, morate priznati. Nama je zaista zadovoljstvo da radimo sa mladim i kreativnim ljudima. Razmišljajući o njihovim potrebama i slušajući njihova razmišljanja stalno obnavljamo i podstičemo i našu kreativnost.

Koliko je danas uopšte važno društveno odgovorno poslovanje?
Mogla bih da kažem, danas više nego ikada. Zašto danas? Zato što je juče prošlo, a sutra tek dolazi. Važno je da poštujemo jedni druge, da sarađujemo i komuniciramo, ali i da poštujemo tuđe različitosti ne zaboravljajući na sopstvene vrednosti, tradiciju i pravila. To je klima u kojoj radimo i iz koje sve to prenosimo, i na lokalnu zajednicu, i društvo. Vodimo računa o energiji, o prirodnim resursima, pomažemo vredne, uporne, pomažemo slabe i nemoćne i tako dajemo primer i zaposlenima, a oni svojoj deci i porodicama. Godinu obično počnemo sumiranjem prethodne kao i razgovorima sa svakim zaposlenim pojedinačno pitanjima: Šta je to što želiš? Šta te motiviše? Kako možeš poučen prethodnim iskustvom da doprineseš da iz naredne godine izađeš sa rečima zadovoljan sam i sobom i kompanijom za koju radim? Naš nobelovac Ivo Andrić je rekao: “ Život nam vraća samo ono što mi drugima dajemo. “ Isto je i sa poslom i sa svim sverama života.

N. Kutlešić

Comments

comments

Povezani tekstovi

Napišite komentar

* Koristeći ovaj obrazac slažete se da podatke čuvamo i koristimo na našem sajtu.