Samo uporni ostaju

od nedelja
966 pregleda

nova pekara

Mile Paunović, Nova pekara

Tradicija „Nove pekare“ je duga, kaže na početku našeg razgovora Mile Paunović, vlasnik i direktor.
– Dolaskom sa Solunskog fronta, moj deda je vodio pekaru, da bi to kasnije radio moj otac. On je radio u Sretenu Guduriću i bio poznati pekar, Radiša Paunović. Posle toga, tradiciju da se bavimo ovim poslom smo nastavili brat i ja. Mi smo to timski radili, i moram da naglasim da je ćabata hleb, koji se danas prodaje u „Novoj pekari“ najveća zasluga Miša Paunovića. On je uspeo da usavrši recept i napravi ćabatu bez aditiva. Vi imate hlebove koje pravi industrija, i tu se tačno zna koliko ide kvasca, aditiva, vode i slično. Naša je tendencija da pravimo hlebove na tradicionalni način i da se prave bez aditiva – istakao je gospodin Paunović.
„Nova pekara“ uspešno radi više od jedne decenije i nastavlja da redovno izbacuje nove proizvode.
– Preduzeće smo osnovali, pre 12 godina, moja supruge i ja. Bili smo dugogodišnji radnici „Sreten Gudurića“, ali smo se odlučili da pređemo u preduzetničke vode. Radili smo sami, preduzeće je počelo da se razvija i danas imamo 18 zaposlenih i pet objekata. Od toga su tri maloprodajna objekta, imamo proizvodni pogon i magacin – kaže Mile Paunović.
Kako on tvrdi, uspeh preduzeća ne bi bio moguć da nema dobre organizacije.
– Vi to ne možete da imate bez ljudi i kadra, a ako želite dobre radnike, onda oni moraju da vole posao koji rade. Mi dosta radimo na obuci našeg osoblja, redovno ih šaljemo na predavanja i sajmove kako bi se usavršavali – tvrdi Mile Paunović.
Ivana Masal, zamenica direktora, kaže da joj posao u „Novoj pekari“ odgovara.
– Ja sam se među prvima zaposlila u „Novu pekaru“ i radim oko devet godina. Zadovoljna sam i za mene kao zaposlenog je važno što poznajem ceo proces proizvodnje – tvrdi gospođa Masal.

pekara

Na naše pitanje da li je prošla godina bila uspešna za ovo preduzeće, Ivana Masal kaže da se oni ne žale.
– Prošla godina je zaista bila uspešna za nas. Izbacili smo dosta novih proizvoda, hlebova i peciva. Promet ne opada, pa možemo da budemo zadovoljni – ističe Masal.
Vesna Tomić Smiljanić, pomoćnik direktora, ističe da uspeh „Nove pekare“ leži u tome što se kupcima nude kvalitetni proizvodi.
– Mi ne idemo na te jeftine proizvode, već na kvalitetne. Sigurno da postoji povoljnijih pekara, ali mi se baziramo na druge stvare. Cilj nam je da izbacujemo nove proizvode, posebno one koji su zdravi, jer mušterije sada traže proizvode bez veštačkih boja i aditiva, a mi pre svega poštujemo želje naših kupaca – ističe Vesnaa Smiljanić Tomić.
Da li je teško izbaciti novi proizvod i kako teče proces od ideje do realizacije? Mile Paunović tvrdi da sve počinje putovanjem.
– Svake godine posećujemo sajmove, novosadski i beogradski, da se upoznamo sa novim proizvodima, trendovima u Evropi i svetu. Sama ideja o hlebovima bez aditiva je došla sa Zapada, gde je u poslednje vreme trend da se izbacuju beli hlebovi iz ishrane i da se koristi zdrava hrana. Mi dosta putujemo u manje i veće gradove, i pratimo šta se tamo prodaje. Naravno, pročita se ponekad i neka knjiga, vidi se neka emisija na televiziji i smislite neki novi proizvod. Nakon toga slede razgovori sa našim stručnim pekarima i sledi period eksperimentisanja i isprobavanja novih proizvoda. Kada mi budemo zadovoljni, onda proizvod nudimo kupcima, da vidimo šta oni kažu. Kako nam je mišljenje potrošača na prvom mestu, da li ćemo izbaciti neki novi proizvod ili ne, to zavisi isključivo od njih – naglašava Mile Paunović.

IMG_7825

Čini se da se u „Novoj pekari“ zaista neguje poseban odnos sa potrošačima.
– Mi radimo i dostavu kućama, ako su u pitanju invalidi ili stare osobe. Nekad se desi da nas pozove baka koja je naša dugogodišnja mušterija, i kaže da bi volela našu komplet lepinju, i mi se potrudimo da joj ispunimo želju i dostavimo proizvod – ističe gospodin Paunović.
Što se konkurencije tiče, on tvrdi da i tu postoji saradnja.
– Svi u ovoj brašni se trudimo da pomažemo jedni drugima, ako se desi neki problem, tu smo uvek jedni za druge. Ja sam uvek tvrdio da što je veća konkurencija, kvalitet proizvoda je bolji, a kupci sve zadovoljniji. To i jeste naš krajnji cilj – kaže Mile Paunović.
Iz asortimana „Nove pekare“, posebno se izdvajaju hlebovi ćabata, manastirski hleb i vodeničar.
– Najprodavaniji hleb je bela ćabata koja je dobila nagrada. Tu je i manastirski hleb koji je aktuelan, kao i vodeničar. Integralna peciva su nešto novo što smo ponudili kupcima i tu radimo na proširivanju asortimana, jer je to trenutno najaktuelnije – ističe Ivana Masal.
Upravo hleb ćabata je doneo „Novoj pekari“ zlatnu medalju na 44. međunarodnom samu turizma u Novom Sadu.
– Najveći uspeh koje je naše preduzeće ostvarilo je ta medalja, ali je ipak naša najveća nagrada pohvale potrošača – naglaša Paunović.
– Naši kupci kroz šalu traže zlatni hleb – sa osmehom dodaje gospođa Tomić Smiljanić.

nova pekara

Čini se kako za ovo preduzeće trenutno ne postoje problemi u poslovanju, što i tvrdi gospodin Paunović. Na pitanje šta bi poručio onima koji možda razmišljaju da pokrenu svoj posao ili otvore radnju, Mile Paunović tvrdi da će uspeh stići ako volite to što radite.
– Ljubav prema poslu je nešto što je presudno za pokretanje. To je osnovni savet, a pored toga, morate biti uporni. Sigurno je teško početi bilo kakav posao, ne samo u našoj struci, nego u bilo kom poslu. Tu dolazi do prepreka na raznim poljima, a samo uporni opstaju – ističe Paunović, dok Vesna Tomić Smiljanić kaže da od države se ne može očekivati neka velika pomoć.
– Mislim da kod pokretanja novog posla ne možete očekivati neku pomoć države. Iz primera „Nove pekare“ se vidi da možete da uspete i bez toga, samo je potrebno dosta ljubavi i upornosti. Ako država pomogne, pomogne, ali čovek mora sam da se izbori za uspeh – naglašava Tomić-Smiljanić.
Kako preduzeće uspešno radi već duži niz godina, logično je pomisliti da će se ono širiti i van Užica.
– Naši kratkoročni planovi su u naredne tri-četiri godine i baziraju se na otvaranju novih prodavnica u Užicu, ali ne možemo govoriti o nekim dugoročnim planovima. Ovo što se radi je sa ciljem da se ostavi mlađima. Pitanje je kako će oni raditi, jer može da se desi da im padne na pamet da otvore malu pekaru u Parizu, pa je teško pričati o tim dugogodišnjim planovima – ističe Paunović, koji dodaje da se trudi da svoje unuke već sada nauči nešto o pekarstvu.
– Umesto da se igraju klikerima ili da vise na Fejsbuku, ja zovnem svoje unuke da mese testo, da pravimo kiflice i peciva. Moja vizija je da sve ovo ostane mlađima – zaključuje Paunović.

N. Kutlešić

Comments

comments

Povezani tekstovi

Napišite komentar

* Koristeći ovaj obrazac slažete se da podatke čuvamo i koristimo na našem sajtu.