početak AKTUELNO Од локалне продавнице до иностраног тржишта

Од локалне продавнице до иностраног тржишта

od nedelja
1,7K pregleda

mirko filipović ribooprema freetime3

УСПЕШНИ УЖИЧАНИ: МИРКО ФИЛИПОВИЋ, ВЛАСНИК „РИБООПРЕМЕ“
После 18 година рада Ужичанин Мирко Филиповић, од једне мале продавнице успео је да данас послује на тржишту земаља Европске уније. Успео је да 60 посто промета веже за ино тржиште.
УН: Како сте почели?
– Још 1994. године сам са два пријатеља отворио једну продавницу рибоопреме у Ужицу. Не задугу, после две до три године, осамосталио сам се и отворио Рибоспорт МM, тако да је то био почетак фирме која се сада бави велепродајом риболовачког прибора. Уследиле су године развоја. Почео сам скромно, од једног малог поткровља. Ушао сам у ту нека фазу рада, која није ишла у то време, јер то су биле године које нису биле за приватну иницијативу, али нисам одустајао. Једноставно градио сам фирму годинама, ширио тржиште. Само неколико година после почели смо да заступамо и прве иностране фирме. То је био неки период када је у Србији било изразито интересовање за риболов. Тако смо око 2000. имали узлазну путању, и нас као фирме и интересовања за риболовачку опрему. Направили смо један одређени помак и захваљујући мени добили смо пар иностраних фирми које су битне у овом послу. То су италијанска фирма Вентуриери, немачка фирма Бер, затим француски Мепс, Хајагуса из Јапана и временом смо проширивали асортиман.

mirko filipović ribooprema freetime4

УН: Како данас послујете?
– Како је растао посао ширили смо нашу мрежу и добијали смо нове купце, па смо своју мрежу почели да ширимо и у иностранству. Дошли смо у ситуацију да је наше пословање већим делом везано за ино тржиште. У овом тренутку неких 60 посто нашег промета је везано за тржиште Европске уније, скоро све европске земље, као што су Чешка, Италија, Немачка, Француска, Мађарска, Енглеска и друге. Са свима помало сарађујемо, негде имамо бољег купца, негде мање, али ми смо ту присутни. У међувремену списак фирми које заступамо је много већи. Заступници смо, поред малопре наведених, још Карп зум, пластика Панаро, Фокс, Стонфо, Тика, Олимпус…

mirko filipović ribooprema freetime5

УН: Имате свој бренд?
– Упореди са развијањем посла и свих тих фирми које заступамо, развили смо своја два бренда. То су Екстра карп и Фалком. Екстра карп је бренд под којим правимо производе намењене за шарански риболов, а бренд Фалком подразумева артикле који су намењени за остале врсте риболова укључујући меч, фидер.
УН: Посећујете ли сајмове и колико су они битни за Ваше пословање?
– Чланови смо Европске асоцијације трговаца ЕФТА и као чланови редовно излазимо на европске сајмове који из године у године мењају државе, али смо последњих 5 година стални излагачи. Захваљујући тим сајмовима добили смо још нових купаца и у принцупу то нам је приоритет да фокусирамо наш рад на ино тржишту. То су у ствари специјалозовани сајмови риболова.

mirko filipović ribooprema freetime6

УН: Да ли данас у Србији има интересовања за рибоопрему, као што је било пре 15 година?
– Интересовање за садашњи период је мање-више слично, само што је изразито смањена куповна моћ и ту је тај тренутни несклад. Покушавамо да набавимо најбоље могуће производе прилагодиве нашем тржишту, тако да нам је то неки циљ да покушамо у том неком нескладу нађемо интересе. Нема правила шта наш народ воли да купује. Свако тржиште има своје специфичности. Сасвим се другачији прибор продаје у Београду, јер није исто пецати на Дунаву и пецати на Ђетињи. Стандардна опрема се продаје свуда, а специфичности за регију постоје и ми се прилагођавамо тим потребама код купаца. Кроз велепродају сарађујемо са свим већим продавницама у Србији и у окружењу, у Босни и Херцеговини, Хрватској и Црној Гори.

RIBOOPREMA

УН: Поред велепродаје у Ужицу имате и малопродајни објекат, у коме, осим опреме за риболов, има и опреме за многе друге спортове и активности.
– Предузеће у оквиру свог пословања има два малопредојна објекта, један у Ужицу и један у Београду. Носе име „Фри тајм“. То је нека идеја да у тим малопродајним објектима понудимо све што је потребно за слободно време. То је стицај околности, да би смо употпунили продају. У ствари у Ужицу је продавница која је велика само за рибоопрему, па смо набавили и осталу опрему за слободно време, како бисмо употпунили понуду. Онда смо је осмислили да на једном месту понудимо све оно што је потребно за омиљени хоби и рекреацију. Имамо и е-шоп, како бисмо се приближили нашем купцу, скратили време за куповину да би имао више времена да ужива у свом слободном времену и посвети се хобију.

mirko filipović ribooprema freetime7

УН: Да ли имате проблема око увоза и извоза?
– У принципу немамо проблема око увоза и извоза. Проблем је што нисмо у истој могућности као наше колеге у другим европским земљама где је транспорт повољнији и самим тим роба доступнија. Имамо мало проблема са том администрацијом и законима који нису доведени до краја да бисмо имали лакшу продају и набавку, што је опет много лакше код колега у европским земљама.

mirko filipović ribooprema freetime2

УН: Да ли се може рећи да сте задовољни са оним што сте до сада постигли?
– Задовољан сам, јер када погледам и окренем се уназад морам бити задовољан. У сваком случају битно је да нас послужи време. То је у нашем послу одлучујући фактор, лепо време и да се побољша материјална стање наших грађана.

З. Г. (текст објављен у Ужичкој недељи бр. 923)

Comments

comments

Povezani tekstovi

Napišite komentar

* Koristeći ovaj obrazac slažete se da podatke čuvamo i koristimo na našem sajtu.