USPEŠNI UŽIČANI: Filip Grbić, Foto stori
Savremena oprema, kvalitet, originalnost. Najbolji tim za vašu priču – slogan je radnje „Foto stori“, koja je za kratko vreme uspela da u Užicu postane poznata po kvalitetu i profesionalizmu, ali i humanitarizmu. Iako su praktično tek počeli sa radom, do sada su učestvovali na više od 15 humanitarnih manifestacija, a pored toga su bili i sponzori velikog broja događaja u našem gradu. Osnivač firme, Filip Grbić, otkriva da su uspeli da se izbore za svoje mesto zahvaljujući drugačijem pristupu poslu.
„Foto Stori je mlada firma koja postoji nepunih godinu dana, a za to vreme smo uneli dosta novina u ovaj posao, radimo ga na drugačiji način od uobičajenog, pa pretpostavljam da smo po tome i postali poznati u ovom gradu“, otkriva Grbić.
Iako su usluge fotografisanja osnovna delatnost firme, „Foto stori“ nudi i dodatne usluge.
„Osnovna delatnost su nam fotografske usluge što podrazumeva veliki spektar poslova. Radimo fotografisanje i snimanje svih vrsta svečanosti i taj deo posla najviše ističemo. Pored toga, u sklopu radnje imamo fotokopirnicu i mini digitalnu štampariju tako da radimo i sve vrste štampe“, kaže Grbić iza koga stoje godine iskustva.
„Fotografijom se bavim već jedanaest godina, a već devet godina fotografišem svadbe tako da je krajnje vreme bilo da otvorim svoju radnju i radim to na svoj način.“
Baš zahvaljujući višegodišnjem iskustvu, Filip Grbić je uspeo da za kratko vreme postigne veliki uspeh u gradu gde se radnje svakodnevno zatvaraju.
„Nama je tržište bilo poznato, samo je trebalo da stvorimo jedinstvenu i drugačiju ponudu. Kada smo to uradili, nije nam bio problem i da se na tom tržištu probijemo. Ja se nadam da ćemo i u budućnosti, najpre stalnim inovacijama, ali i usavršavanjem, uspeti da ostanemo u samom vrhu“, naglašava Grbić i dodaje da su fotografije nešto što vredi čuvati.
„Fotografije su veoma važne uspomene u kojima će ljudi beskrajno uživati, i to ne samo mladenci već i roditelji, rođaci i prijatelji, dugi niz godina posle događaja“, kaže Grbić.
Baš zato je bitno da kvalitet fotografije bude dobar, na šta „Foto stori“ obraća posebnu pažnju.
„Mnogo je faktora koji utiču na kvalitet fotografija i videa sa jednog događaja zato mi tom poslu pristupamo maksimalno posvećeno i profesionalno. Imamo drugačiji način rada od dosada primenjivanog, koristimo najsavremeniju opremu i konstantno se usavršavamo. Snimanje radimo i iz vazduha uz pomoć drona. Sve fotografije i video snimci prolaze postprodukciju što iziskuje dosta znanja, kreativnosti i vremena što nas i izdvaja od konkurencije“, naglašava Grbić. Na naše pitanje da li je za dobru fotografiju više odgovorna oprema ili onaj ko stoji iza kamere, ovaj fotograf objašnjava da morate voleti to što radite da bi to bilo kvalitetno.
„Celu ekipu čine mladi ljudi spremni da u ovaj posao unesu svu svoju energiju. Da bi ovaj posao radili profesionalno bitna je oprema, ali je mnogo bitnije znanje i ljubav prema fotografiji“, ističe Grbić.
Iako je tek nedavno počeo sa radom, morali smo da ga upitamo da li je do sada imao nekih problema i na koji način država, odnosno grad mogu da pomognu privredi i mladim preduzetnicima.
„Državni aparat ne bih želeo da komentarišem, ali ću samo reći da imam osećaj da bih u svojoj državi bolje prošao da sam stranac, jer bih u tom slučaju imao mnogo veće privilegije a i podsticajna sredstva nego što ih imam kao građanin ove države“, kaže Grbić i dodaje da problema nije bilo, jer se od početka velika pažnja posvećuje tome da sve bude po propisima.
„U novembru je otvorena radnja, a već krajem decembra su kroz nju prošle sve inspekcijske službe. Naravno, sve je prošlo bez problema, i ja mislim da jedini u državi imamo prijavljenog i osiguranog Deda Mraza. Tako naša država pomaže mlade preduzetnike. U svakom slučaju ima mnogo više pozitivnih stvari tako da o problemima ne bih želeo više da govorim“, ističe Grbić.
Koliko ima konkurencije u ovom poslu u Užicu i da li postoji ona nelojalna?
„Konkurencije ima kao i svakom drugom poslu, ali to nas gura i motiviše da napredujemo u svakom pogledu sve više. Radimo nešto što niko od konkurencije ne radi i uvek smo korak
ispred tako da nema zime. Isto važi i za nelojalnu konkurenciju, koje naravno ima, ali ako mene pitate, oni ne mogu dugo opstati, jer ni kvalitet ni posvećenost kod takvih ljudi ne mogu biti na dobrom nivou“, rekao je Grbić, koga smo za kraj intervju pitali šta bi poručio mladim ljudima koji se razmišljaju da pokrenu svoj biznis.
„Sve što vam treba su dobra ideja, istrajnost, volja i mnogo hrabrosti. Ako to imate, uspećete“, zaključuje Grbić.
N. Kutlešić