USPEŠNI UŽIČANI: SAŠA JANKOVIĆ, REVO ČIP
Saša Janković, vlasnik firme „Revo čip“ u Uzićima, jedine u Srbiji koja modifikuje motore automobila, da dostignu maksimalne brzine, uz što manju potrošnju, kada je sa 23 godine krenuo u posao sa elektronikom, odnosno u popravljanje televizora, nije ni slutio da će doći na nivo, na kakvom je danas.
Još sa 23 godine Saša Janković je počeo da radi u radnji svoga oca „Mikro servis“. Radnja je bio uglavnom namenjena za popravljanje televizora, ali kako je tehnika napredovala, Saša je odlučio da se sam usavršava.
– Detinjstvo sam proveo sa ocem u njegovoj radnji „Mikro servis“, čija je poslednja lokacija bila u Vidovdanskoj ulici, kod Tome berberina. Moj otac je bio vrhunski elektroničar, uglavnom TV serviser. Kod oca sam stekao neka znanja o elektronici, a kada je posao počeo polako da izumire, prebacio sam se u druge vode. U početku je bilo to vezano za elektroniku automobila. Osnovao sam firmu „Revo čip“. Onda smo vremenom napredovali, pratili tehnologiju, i kupili prvi u Srbiji uređaj, koji meri snagu i obrtne momente automobila, što je nama bitno generalno u tom budženju. Jedina mana je bila što taj uređaj nije mogao da se primeni na automobile koji imaju pogon na četiri točka. Četiri godine smo radili sa tim uređajem, a 2014. godine smo kupili mašinu za kvadro pogon, koga skoro da nema u Evropi, a kamoli u Srbiji – rekao je Saša.
„Revo čip“ se bavi specifičnim poslom, koji je namenjen, kako kaže Saša, za ljubitelje automobila.
– To je specifična sfera ljudi i zato se bavim samo tom modifikacijom ili budženjem automobila, da idu brže, da manje troše. Primenjivo je na sve vrste automobila, ako se misli na međuosovinski raspon. Uređaj se uključi na struju i vozite automobil na toj mašini. Na toj mašini se razvija brzina od 360 km na sat. Radili smo automobil na 320 km na sat u mestu i to je bio sportski „ audi A6“. Još nismo imali brži auto – objasnio je Saša i dodao da oni šteluju rad motora posle fabrike.
– Poenta je da uštelujemo motor najbolje što možemo, odnosno smešu goriva i vazduha. I normalno, kada se sve to ušteluje onda će i automobil manje da troši. Imaće daleko manje potezanje odozdo, manje će te potiskati gas, da bi lakše ubrzali i samim tim auto će manje da troši. Ljubitelji automobila to najviše rade zato što nemaju para da kupe jače i bolje, pa se na ovaj način malo ponove. Generalno, auto lepše i brže ide. Koliko izgledalo da to fabrika dotera u idealu i da to ne treba čačkati, nije to baš uvek tako. Uvek može da se unapredi. Fabrika to radi površno, s tim što mi limite koje koristimo, fabrika to skrati, da ne bi bilo problema – kaže vlasnik „Revo čipa“.
Za ovaj uređaj, iako je jako skup, Saša se opredelio namenski i zato se samo sa tim bavi.
– Nabavili smo ga iz Italije i ta firma proizvodi uređaje koje koriste fabrike za razvoj automobilske industrije. Nedavno je na „Diskaveriju“ bilo kako se „lambordžini“ spaja ručno i na kraju ga stave na tu mašinu i onaj inženjer, koji radi na softveru, upravo na toj mašini šteluje rad motora, pre nego što izađe na ulicu. Ta mašina je generalno i najbolja i zato smo je i uzeli i jedna je od nasjkupljih. Poenta našeg poslovanja je u kvalitetu, a kada je u pitanju kvalitet, onda morate da platite – rekao je Saša.
Nekada su se bavili kompletnom elektronikom, jer su imali više vremena. Korišćenje novog uređaja zahteva veliki rad.
– Rad na jednom automobilu nam oduzima pet do šest sati dnevno i dnevno možemo da stignemo da uradimo jedan, eventualno, dva autmobila. Ne primamo druge poslove, da ne bismo to remetili. Pogotovu posle tih investicija za te mašine i uređaje, pošto je generalno, taj čip tjuning, tako se zove u narodu, najisplatljiviji za nas. Sve ostalo smo gurnuli u stranu, kada imamo svakodnevno tog posla. Mi smo pre 10 godina nadali da ćemo živimo od toga, ali, prvi ja u to nisam verovao. U stvari, verovao sam donekle, jer sam uporno gurao. Tada ste mogli da imate možda jedan automobil mesečno, ali smo vremenom napredovali sa znanjem i iskustvom i svim drugim, i onda je sve došlo na svoje mesto – rekao je Saša i dodao je da se naravno neće zaustaviti na tome, jer fabrike proizvode i usavršavaju nove automobile, pa tako da i on mora da prati sve te stvari vezane za novu tehnologiju.
„Revo čip“ ima nekoliko ispostava po Evropi.
– Na primer u Švedskoj. Oni izvade elektroniku, očitaju podatke, softver, i onda ih nama šalju, a zatim ih mi na mašini štelujemo. Nakon modifikacije, vratimo im nazad. To nam otprilike oduzima dva do tri sata posla – objasnio je Saša.
Objasnio je da, na primer, kod jakog BMW, mercedesa, gde je fabrički brzina 240 km na sat, oni našteluju motor da izgura 260 km na sat, dok je pomenuti „audi A6“, sa 250 km na sat, povećan do 320 km na sat.
Najmanje klijenata imaju iz Užica, jer onaj ko je bio zainteresovan da nabudži svoj automobil, to je već uradio.
– Imamo klijente iz cele Srbije, procentualno najviše iz Beograda, Kragujevca i Novog Pazara, a dolaze nam iz Novog Sada, Vranja i svih drugih gradova. Imamo klijente i iz Bosne i Hercegovine i Hrvatske – rekao je Saša i dodao da je njihov sajt trenutno u redizajnu i da će da ga nadograde velikom bazom, koju nema niko u Srbiji.
Z. G.