početak DRUŠTVOUSPEŠNI UŽIČANI Сан за диван дан

Сан за диван дан

od nedelja
513 pregleda

јастук предах

УСПЕШНИ УЖИЧАНИ: МИЛОЈКО МИЛИЋЕВИЋ, СЗР ПРЕДАХ

Разговарали смо са нашим суграђанином који већ више година прави врло квалитетан и занимљив производ од љуспица хељде, а о којој се тек у последње време више говори и пише. Прави – јастук! Заинтригирао нас је тај производ и замолили смо Мишка за разговор за Недељу.
Како се родила идеја за овај бизнис?
– Родила се из нужде, што би рекао наш народ, а успела да се одржи већ скоро десет година. Када сам напустио посао комерцијалисте у Златиборцу, почео сам, по идеји ујака, да производим и продајем јастуке од хељде (од хељдине љуспице тачније). Прво сам увидео да овакав производ може да реши моје проблеме, а онда сам пожелео да то искуство поделим са другима. Иначе сам асматичар, па ми је овај јастук од хељде био вишегодишњи помоћник. На таквом јастуку спава 70% јапанске нације и добар део интелктуалне елите. Ништа тако не може да реши: учвршћивање врата током спавања, знојење, циркулацију вратног дела, појаву гриња и прасине које се насељавају у другим материјалима, као што то могу производи од хељдиних љуспица.
Почео сам 2006. године, занео се у послу и успорио, јер сировине није било довољно. Кад сам дошао до већих количина сировине, настала је криза, која још увек траје. Тад смо приступили активном раду ПРОДАЈЕ ПРЕКО ИНТЕРНЕТА. Продаја преко интернета је ушла у закониту продају 2011. године и то је био нови тренутак изазова наше робне марке ПРЕДАХ. Сарађујемо са Гуглом и са водећим продајним сајтовима код нас. Три пута смо били учесници сајма намештаја у Београду и једном у Будви. Данас имамо асортиман од једанаест производа за спавање од хељдиних љуспица. Високо смо позиционирани на Гуглу и рекламирамо се на много сајтова. Наши купци су људи који поручују робу преко интернета, а неке произвде специјално радимо за фирме у Словенији и Норвешкој.
Колико су Ужичани упознати са вашим производима?
– Ужичани су углавном мало информисани о нашим јастуцима, и купују их ретко, само из нужде, кад виде да други јастуци, који имају велику популарност, немају ни део тога о чему се на реклами говори. Једноставно базирамо се на ширем, интернет тржишту и лако нас пронађу купци који желе сигурне, квалитетне, 100% природне подлоге за спавање. Ако вам кажем да на главној улици у Ужицу у продавници Кадињача (продаваница Тара), јастуци стоје непродати преко две године, све ће Вам бити јасно.

PREDAHШта даље планирате?
– Боримо се за своје место на интернет тржишту, и трудимо се да обезбедимо што више квалитетне сировине. Увек смо спремни да тржиште ширимо ван наших граница, и трудимо се да нађемо купце за инострана тржишта.
Како је пословати у данашње време кризе?
– Наравно, веома отежано, уз свакодневно прилагођавање условима на тржишту. Опет кажем, трудимо се да опстанемо уз помоћ интернет тржишта.
Да ли сте за све ове године имали помоћ државе и шта би држава требало да уради да побољша предузетништво?
– Свакојаке емоције прођу кроз мене после овог питања. Држава је дала нека симболична средства преко завода, као мотивацују за самозапошљавање, а касније сам био 3 године станар у Бизнис Инкубатор Центру у Севојну. Како може вазална држава која је на коленима, у дужничком ропству, где су сви трговински ланци и фабрике запосели странци, како да помогне себи, а камоли нама сићушним привредницима да пружи руку? Одговор би био, како онај који се дави и свесно понире све дубље може да помогне некоме ко се једва одржава на површини. Опет нам је ово једина држава коју имамо и надам се да ће некад доћи људи који ће се за државу заузети, а привреда ће тада лако напредовати. Држава треба да ради на подмлађивању нације и на мотивацији за запошљавање у малим и средњим предузећима.

Д.М.

Comments

comments

Povezani tekstovi

1 komentar

Лаки 22. марта 2017. - 00:25

70% јапанске нације спава на јастуцима од хељдиних љуспица???Ко ће ићи у Јапан да проверава.Само да је леба без мотике.

ponovi

Napišite komentar

* Koristeći ovaj obrazac slažete se da podatke čuvamo i koristimo na našem sajtu.