San za divan dan

od nedelja
606 pregleda

jastuk predah

USPEŠNI UŽIČANI: MILOJKO MILIĆEVIĆ, SZR PREDAH

Razgovarali smo sa našim sugrađaninom koji već više godina pravi vrlo kvalitetan i zanimljiv proizvod od ljuspica heljde, a o kojoj se tek u poslednje vreme više govori i piše. Pravi – jastuk! Zaintrigirao nas je taj proizvod i zamolili smo Miška za razgovor za Nedelju.
Kako se rodila ideja za ovaj biznis?
– Rodila se iz nužde, što bi rekao naš narod, a uspela da se održi već skoro deset godina. Kada sam napustio posao komercijaliste u Zlatiborcu, počeo sam, po ideji ujaka, da proizvodim i prodajem jastuke od heljde (od heljdine ljuspice tačnije). Prvo sam uvideo da ovakav proizvod može da reši moje probleme, a onda sam poželeo da to iskustvo podelim sa drugima. Inače sam asmatičar, pa mi je ovaj jastuk od heljde bio višegodišnji pomoćnik. Na takvom jastuku spava 70% japanske nacije i dobar deo intelktualne elite. Ništa tako ne može da reši: učvršćivanje vrata tokom spavanja, znojenje, cirkulaciju vratnog dela, pojavu grinja i prasine koje se naseljavaju u drugim materijalima, kao što to mogu proizvodi od heljdinih ljuspica.
Počeo sam 2006. godine, zaneo se u poslu i usporio, jer sirovine nije bilo dovoljno. Kad sam došao do većih količina sirovine, nastala je kriza, koja još uvek traje. Tad smo pristupili aktivnom radu PRODAJE PREKO INTERNETA. Prodaja preko interneta je ušla u zakonitu prodaju 2011. godine i to je bio novi trenutak izazova naše robne marke PREDAH. Sarađujemo sa Guglom i sa vodećim prodajnim sajtovima kod nas. Tri puta smo bili učesnici sajma nameštaja u Beogradu i jednom u Budvi. Danas imamo asortiman od jedanaest proizvoda za spavanje od heljdinih ljuspica. Visoko smo pozicionirani na Guglu i reklamiramo se na mnogo sajtova. Naši kupci su ljudi koji poručuju robu preko interneta, a neke proizvde specijalno radimo za firme u Sloveniji i Norveškoj.
Koliko su Užičani upoznati sa vašim proizvodima?
– Užičani su uglavnom malo informisani o našim jastucima, i kupuju ih retko, samo iz nužde, kad vide da drugi jastuci, koji imaju veliku popularnost, nemaju ni deo toga o čemu se na reklami govori. Jednostavno baziramo se na širem, internet tržištu i lako nas pronađu kupci koji žele sigurne, kvalitetne, 100% prirodne podloge za spavanje. Ako vam kažem da na glavnoj ulici u Užicu u prodavnici Kadinjača (prodavanica Tara), jastuci stoje neprodati preko dve godine, sve će Vam biti jasno.

PREDAHŠta dalje planirate?
– Borimo se za svoje mesto na internet tržištu, i trudimo se da obezbedimo što više kvalitetne sirovine. Uvek smo spremni da tržište širimo van naših granica, i trudimo se da nađemo kupce za inostrana tržišta.
Kako je poslovati u današnje vreme krize?
– Naravno, veoma otežano, uz svakodnevno prilagođavanje uslovima na tržištu. Opet kažem, trudimo se da opstanemo uz pomoć internet tržišta.
Da li ste za sve ove godine imali pomoć države i šta bi država trebalo da uradi da poboljša preduzetništvo?
– Svakojake emocije prođu kroz mene posle ovog pitanja. Država je dala neka simbolična sredstva preko zavoda, kao motivacuju za samozapošljavanje, a kasnije sam bio 3 godine stanar u Biznis Inkubator Centru u Sevojnu. Kako može vazalna država koja je na kolenima, u dužničkom ropstvu, gde su svi trgovinski lanci i fabrike zaposeli stranci, kako da pomogne sebi, a kamoli nama sićušnim privrednicima da pruži ruku? Odgovor bi bio, kako onaj koji se davi i svesno ponire sve dublje može da pomogne nekome ko se jedva održava na površini. Opet nam je ovo jedina država koju imamo i nadam se da će nekad doći ljudi koji će se za državu zauzeti, a privreda će tada lako napredovati. Država treba da radi na podmlađivanju nacije i na motivaciji za zapošljavanje u malim i srednjim preduzećima.

D.M.

Comments

comments

Povezani tekstovi

1 komentar

Лаки 22. mart 2017. - 00:25

70% japanske nacije spava na jastucima od heljdinih ljuspica???Ko će ići u Japan da proverava.Samo da je leba bez motike.

ponovi

Napišite komentar

* Koristeći ovaj obrazac slažete se da podatke čuvamo i koristimo na našem sajtu.